10 ting jeg elsker ved førjulstia…

I dag har jeg virkelig vært sent ute med innlegg, men jeg har gjort endel ting her hjemme, pluss at jeg har klipt meg litt. Det er jammen meg første november i dag, noe som betyr at det er bare 1 måned igjen til julemåneden. Den beste tiden på vinteren. Og det er noen ting vi skal gjøre som jeg ser ekstra frem imot.

Pepperkake baking

Denne dagen er så koselig, med julemusikk, voksne og barn som koser seg med pynting av pepperkake hus og forming av pepperkaker. Herlig.Røkelse

Åh herre min hatt det er en stor glede hvert år når røkelsen blir tent, altså finnes det noen bedre lukt? Nei, jeg syns ikke det og tiden kan ikke fly fort nok mot den dagen 1 desember, da er vi i gang.

Julefilmer

I fjor så jeg så mange julefilmer, det er bare så utrolig koselig å se på og jeg tror aldri jeg blir lei. Noen av de kan jeg se om og om igjen. Jeg har endel anbefalinger å komme med. Det skal jeg få ut i et eget innlegg.Kalender

Hvert år så ønsker jeg meg pakkekalender, men har ikke fått det enda. Men elsker også å lage det til de andre i huset. Og spenninger er til å ta og føle på hver morgen.

Julekaker

Alle 7 slag skal i år bakes, der har jeg ikke vært så flink. Men serinakaker har blitt laget hvert år. Rune elsker brune pinner så da får vi lage litt slike også. Og han skal bli med på det (har jeg bestemt)

Marsipan

Rulling, dupping, farging og forming. Her er det kun fantasien som setter grenser og verktøy og alt man trenger blir satt frem, og med julemusikk i bakgrunn så er dette en perfekt dag. I fjor var jeg med på en pimp up julegrisen med Nidar Julemarsipan. Det var skikkelig gøy og slik ble resutatet.Gave innpakning

Dette syns jeg er så koselig, å sitte å pakke inn gaver man har kjøpt og kanskje pynte de litt ekstra fine. Og nettopp det skal jeg gjøre i år. I fjor ble det liksom bare pakket inn uten den store tanken på det.

Jente julebord

Hvert år tidligere så har jeg bedt inn til julebord med jentene, men i fjor ble det ikke mulighet til det. I år er planleggingen i gang og det skal bli moro.

Vasking av huset

Dette er den eneste gangen jeg syns det er gøy å vaske hus.

Pynte hus

Her er grunnen til at jeg syns det er lettere å vaske huset til jul, nettopp fordi når det er ferdig så kan jeg endelig pynte opp huset.. Det blir så lunt og fint og da koser jeg meg så mye ❤

i-love-glitter-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg