Jeg ble litt redd 🙄

Endelig begynte våren å titte frem og sola hadde begynt å varme. Det var midten av april 2017 og det nærmet seg konfirmasjonstid. Da fikk vi en melding fra ei som lurte på om vi kunne lage en kake for henne i mai med tema Game of Thrones 🙂 Jeg hadde ikke sett G.O.T og tenkte ja så klart det får vi til, hvor vanskelig kan det være. Hun ville veldig gjerne at dragen skulle være på toppen av kaken. Dragen??? Hvordan i all verden skulle man gjøre det tro, jeg tok på meg den oppgaven, har tross alt laget marsipan/fondantfigurer før så dette skulle jeg få til 🙂 Store øyne,litt utvekster på ryggen og litt horn så blir det bra 🙂 En utfordring er gøy og tålmodighet på småting har jeg jo, venninna mi skulle stå for kakebaking osv så da var det bare å begynne å planlegge 🙂  Noe slikt kanskje? jeg får google dragen i G.O.T så jeg vet hva jeg skal prøve meg på 🙂  Kjente jeg fikk litt prestasjonsangst da jeg så hvordan den dragen ser ut , seriøst liksom, skal jeg lage noe slikt …… 

Nå ble jeg bekymret, dette er ikke akkurat hva jeg trodde, men vi hadde sagt ja, og måtte bare sette i gang.. for å være ærlig så visste jeg ikke helt hvor eller i hvilken ende jeg skulle starte . Bare å brette opp ermene og restarte hjernen.. vinger ? kunne jeg lage de i papp feks, nei, alt skal jo være spiselig :-/ Vel etter mye om å men så begynte jeg å lage vingene.. forme, tørke, airbrushe 🙂 hmm så ut som at dette skulle gå bra, men så heldig var jeg ikke, den ene vingen knakk så jeg måtte starte forfra, det var skikkelig kjipt men bare å sette i gang. Denne gangen så gikk d bra 🙂  Så var det kroppen og ikke minst hodet, så mange detaljer, bittesmå tenner og øyne , struktur i skinnet og den skulle jo se litt ekkel ut . Dette begynte etterhvert å bli litt moro når jeg så utviklingen av denne fryktede dragen, oi dette får jeg til .. 🙂 etter noen dagers arbeid så airbrushet jeg resten og resultatet ble jo bare så bra, det syns ihvertfall vi :-))) 

Klem fra Lene 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg