Du skal ALDRI knekke meg!!!!

«Veggene rundt deg kommer nærmere og nærmere, og det kjennes nesten ut som at taket trykker deg i hodet, da vil du helst komme deg vekk»

Akkurat sånn har jeg hatt det altfor mange ganger. Jeg har før fortalt om min dødsangst og min tid innestengt i huset, men det stoppet jo ikke der. Det var bare starten på resten.

Hverdagen min var ensom, om jeg var sammen med folk, så var jeg allikevel så alene. Alene med min dumme sosiale angst! Den jævla angsten styrte meg i mange år. Og jeg lot den gjøre det, det var jo bare et par stykker som visste om dette så for resten av folk jeg omgikk så var jeg helt i orden, de skulle bare visst da det de vet nå.

Min hverdag var preget av hjertebank, kaldsvetting, kvalme og hodepine. Var alltid dårlig pga dette. Prøvde og feilet så mye, måtte dra Daniel ut av kino fordi jeg ikke taklet og være der, sprang med han fra Sirkus, jeg måtte hjem, og en dag klarte jeg ikke å hente han i barnehagen. Det var helt JÆVLIG !!

Jeg leste litt i mine dagbøker fra den tiden, og her er et utdrag fra tiden jeg hadde det som verst:

 «Fy Faen, så jævlig denne dagen har vært, jeg er så glad for at jeg har deg, min kjære dagbok å fortelle dette til. INGEN forstår meg. Er sikkert fordi ingen vet, men jeg tror ikke noen forstår. Jeg klarte ikke å handle, måtte gå fra full handlevogn på butikken i dag…… igjen!!!!! Trodde jeg klarte det i dag, men neida, du tok meg din jævla angst!»

I dag er det litt vondt å lese disse dagbøkene, de er mange, og de er stappfulle, det var liksom den eneste trøsten jeg følte jeg hadde da. Til slutt bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle la angsten styre meg lenger, nå skulle jeg styre den!! Og jeg klarte det, så NÅ styrer jeg deg, du skal ALDRI ta meg en gang til, jeg forteller om deg nå, du er ikke hemmelig lenger. Så NÅ eier jeg deg din drittangst!!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Må ærlig innrømme at jeg har ikke vært en aktiv leser av bloggen din..men nå er jeg på en “snokerunde” for å finne nye tilskudd til den daglige leselista mi..og akkurat dette fanga oppmerksomheta mi..for jeg kjenner meg så igjen. Og det er veldig bra at du har kommet til det punktet at du prater om det og er åpen om det…for til slutt mister både angst og depresjon makta si da❤️

      1. Ærlighet varer lengst så det er bare korrekt å si, men det kommer ikke an på om du har vært her eller ei. Det viktigste er at du kom nå og det setter jeg pris på ❤ Jeg håper jeg blir endel av leselista di og jeg har selv vært på snokerunde hos deg.

        Ja det er et viktig tema og et tema som har vært med meg så lenge jeg kan huske. Det tok lang tid, men når jeg klarte å begynne å snakke om det så var det som å møte en helt ny verden. Så det er viktig! Den makta skal de ikke få av meg, som jeg skriver, JEG eier den!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg