Du trenger ikke hjelp!!

«Du bygger opp en indre styrke for og tørre å gå til fastlegen. Du skal endelig åpne deg om et problem som er vanskelig å snakke om. Men så blir man ditcha av fastlegen det er vel for dumt?»

Jeg kjenner at jeg kan bli ganske så provosert av helsenorge til tider! Hvor er hjelpen når man egentlig trenger det? Det skal mot til for å gå til din fastlege og si: «Jeg trenger å snakke med en psykolog, jeg har det ikke godt»

Jeg kjenner til en person som lenge gikk og bygde seg opp en slik styrke, for å snakke med fastlegen sin om sitt problem. Og om å få en henvendelse til en psykolog. Svaret personen fikk var jo helt sykt: «Du trenger ikke psykologhjelp, er det noe du lurer på så snakk med meg. Vi behøver ikke å sende en henvendelse» ALTSÅ Hallo!!!

En fastlege er en fastlege, og det er ikke alltid man vil snakke med han/henne om dype tanker og problemer. Og ikke kan en fastlege bestemme om du trenger noen å snakke med eller ei.

Dette er jo for ille spør du meg Er vel i så fall en psykolog som finner ut om problemet trenger hjelp eller ei, hva syns du? (Alle fastleger er ikke slik, men det finnes tydeligvis noen) Ikke bra🤔

Klem ❤

#snakkmednoen #problem #lege #blogg #blogger

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg