6 ting som gir meg gode dager

Jeg er i utgangspunktet en ganske glad person, jeg gidder ikke å bruke tiden min på å være i dårlig humør eller være sur på noen måte. Altså, det hender at dagen ikke behandler meg bra også og da er jeg ikke glad. Men jeg gjør mitt beste på å holde humøret oppe. Noe av det som gir meg gode dager er:

 

Sol

Er det sol så er jeg bare glad, ikke noe er bedre enn solfylte dager. Det gjelder uansett årstid, sol gir glede og sol gir energi. “Sol ute, sol inne, sol i hjerte, sol i sinnet, sol bare sol!” Det var lenge siden jeg hadde tenkt på den sangen. Gode barndomsminner.

Smil

Altså, et smil fra mennesker man møter på sin vei er bare så utrolig hyggelig. Enten det er fra personen i kassa på butikken, en person man møter ute på tur eller fra de man omgås der og da. Smil sprer glede og gir ikke annet enn gode vibber.

Gode ord

Det er helt utrolig hvor mye en negativ setning eller et ord kan få en person til å føle seg dårlig. Men det er også utrolig hvor mye en god setning eller ord kan løfte en person. Tenk på det, tenk over hva du sier før du sier det. Ord har makt og bruk dem riktig, de kan gjøre dagen god for noen.

Andres lykke

Hvis noen jeg bryr meg om opplever noe som gjør dem glad og lykkelig så gjør det meg glad og lykkelig også.

Glede noen

Gjøre noe godt for andre, som for eksempel noe så lite som å lage det beste Rune vet til middag. Kanskje Jordbær og fløte til dessert. Kjøre en tur innom mamma, sende en koselig melding til noen eller bare vise at man er der for andre.

Livet

Sette pris på livet rett og slett, ta seg 5 minutter og bare tenke over hvor heldige vi er som har det beste rundt oss, nemlig LIVET. Det gir glede i seg selv og glede gir meg gode dager.

Hva skal til for at dagen din blir god?

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

6 kommentarer
    1. Så herlig blogginnlegg, Lene! 🙂 Sender smilende solstråler til deg fra der jeg er. 😀
      Enig med deg i at det ikke er noen vits i å bruke tiden sin på å være i dårlig humør og sur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg