7 positive ting med Covid19 perioden.

Det er jo egentlig ikke noe som er positivt med selve covid-19, men det er endel ting som er positivt pga det. Og jeg syns det er hyggelig å kunne begynne å snu tankegangen litt ang dette. Kanskje tenke litt på det positive dette fører med seg, for det er jo ikke bare negativt alt som skjer i denne tiden.

 

  • Jeg trodde folk var flinke til å vaske hendene sine sånn ellers utenom pandemi, men tydeligvis så er det mye slurv ute å går ellers. Nå er både influensa og noro ute av bildet lenge før det bruker å være det. Og ikke bare det, men det er ikke i mine tanker at vi har norovirus engang, og det er positivt.

 

  • Det er så mye mer som blir gjort hjemme i denne tiden. Ting vi kanskje ikke hadde begynt med før i mai er dette året ferdig før mai starter. Grunnen til det er jo at man før kanskje dro en tur på hytta eller valgte å fokusere på andre ting. Nå så ser man alt som skal gjøres så mye enklere, nettopp fordi man har tid og lyst til å se etter det.

 

  • Jeg har lært meg hvor mye nærhet av familie og venner virkelig betyr. Før så var det ikke en ting man tenkte så mye over til daglig. Nå hadde det betydd alt og kunne tatt rundt dem. En klem betyr mer enn man har tenkt over før.

 

  • Telefonkontakt med folk har tatt seg opp. Det tar faktisk ikke så mye tid å ta en telefon til noen.

 

  • Vi får være ekstra mye sammen med barna og får t.o.m prøve oss som ekstralærere. Vi spiller mer spill sammen, vi stresser mindre alle mann og vi prøver å gjøre noe hyggelig sammen hver dag.

 

  • I denne tiden så sparer vi inn penger på å handle fornuftig og ikke så ofte. En ting vi burde fortsette med etter dette også. Dette er jo noe jeg har visst hele tiden, men denne tiden viser meg at det faktisk går an å handle for lang tid fremover bare man planlegger godt.

 

  • Jeg har også funnet ut at puslespill ikke er noe for meg, jeg har planlagt å kjøpe meg puslespill så lenge før dette. Men nå vet jeg at jeg ikke behøver å tenke tanken på å kjøpe det. La et med 500 brikker, og bare det var et helvette, jeg eier ikke tålmodighet til det. Ergo et ønske borte fra ønskelisten.

 

Jeg velger å tenke på det positive, fordi jeg var nesten på vei til å bli litt gal av tanken på kun det negative ved dette. Nå ser jeg nesten ikke nyheter, leser lite avis og gjør heller andre ting. Og jeg har det så mye bedre med meg selv. Så jeg anbefaler deg å skifte fokus om du er like nervøs for dette som meg. Det hjelper 😘

 

Ha en fantastisk fredag ❤

cursive-fonts

Min Instagram HER og min Facebookside HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

2 kommentarer
    1. Jeg tror også at det kommer mye godt ut av alt dette, til tross for sykdom og dødsfall. Det er mange som lærer nye strategier, både for det ene og det andre, setter pris på ting de ikke gjorde før, lærer mye om livet generelt, osv. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg