7 ting jeg skal bli bedre på..

Det finnes alltid noe man kan gjøre bedre av de tingene man gjør, sier eller hvordan man er. Mot familie, venner, kjæreste eller deg selv. Jeg har tenkt litt over hva jeg kan gjøre bedre.

Kjæreste

Jeg er fortsatt “flink” til å ville ha hjelp til å gjøre ting av Rune som jeg egentlig kan klare fint selv. Jeg har blitt 50% bedre på det området, og har fortsatt forbedringspotensiale. Jeg kan også bli litt mindre sta, jeg har forsøkt å bli bedre, men jeg tror ikke jeg har lykkes helt enda.

Struktur

Jeg er strukturert, men har vært litt sløv i garderoben i de siste ukene, så jeg må få ryddet i skuffene der. Jeg vet at det er NULL orden i det som ikke synes, men jeg vet det, og det tærer på hjernen min. Jeg må bli flinkere der, for det er like store problemer hver gang jeg skal bare finne den der’re der vet du. Finner’n aldri!

 

Det er bedre med system i rotet enn rot i systemet

 

Avtale

Noen ganger så venter Rune på meg fordi vi skal se på noe på tv feks. Så sier jeg at jeg skal bare skrive ferdig eller ordne noe ferdig og jeg kommer om 10 minutter. Jeg klarer ALDRI å holde det, og kan bli borte i timesvis uten å merke det. Så han har ventet mer en 1 gang forgjeves på meg. Avtaler vi noe, så må jeg prøve å holde det… innimellom ihvertfall, så skjerpings må til på det planet.

Familie/venner

Etter at Amelia ble født så har jeg overhodet ikke vært flink til å ta turen til andre når jeg første drar på besøk. Da kjører bilen automatisk til Daniel’s hus. Det skal jo ikke være sånn, så der får jeg ta meg selv i nakken og styre skuta mot nabobyen litt oftere.

Ute av syne, ute av sinn

Vel, ja det er ofte slik at det er sant og jeg må ikke skyve verken tanker, rot eller ting jeg må gjøre under teppet. Det forsvinner ikke av den grunn, det må feies under teppe også. Og hvis det er noe jeg føler jeg må få gjort, så må jeg gjøre det da. Dette er en ting jeg bare må ta tak i, for selv om at jeg ikke ser det, så er det der.

Jeg skal ta det på mandag

Dette er en setning jeg tror jeg har sagt så mange ganger at et tall kan ikke definere det. Hvorfor vente til mandag, med ting jeg kan ta i dag. Ja, hvorfor? Fordi det føles lenge til mandag og på mandag har jeg sikkert mer lyst til å gjøre det. Nei, jeg må slutte med å skulle gjøre alt på mandag som jeg kan gjøre før.

Ha en handleliste

Jeg har altfor mange ganger vært på butikken og glemt å kjøpe noe jeg må ha. Feks lyspærer, når jeg ser at en lyspære har gått burde jeg skrive det ned på en handleliste, så VET jeg at jeg må kjøpe det. Jeg har en lampe som ikke har hatt lyst i en måned nå. Er det mulig. Og den ene gangen jeg husket det da jeg var på butikken kjøpte jeg tynn sokkel, mens det var tykk jeg skulle ha…. Så handleliste må jeg ha liggende klar.

Ha en nydelig søndag videre 🥰

honey-script-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg vet jeg må bli bedre på et par ting jeg også ja: Mer rydding og vasking. Vil egentlig aldri gjøre det, og utsetter stadig. Bekymre meg mindre… Trene litt 🙂 Sånn det var 3 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg