Altså glem det da!

Jeg har de siste dagene sett litt på serien sister wives på dplay og har tatt meg selv i å sette meg i deres sko et øyeblikk. Jeg VET at jeg ikke hadde taklet det å dele min mann med flere koner. Syns jeg både hører og ser meg selv hvis Rune hadde sagt:«snakkes på mandag, jeg drar til Siri i helgen» Og når mandagen kom så var det faktisk ikke min tur, men Trude sin tur til å «ha han». Altså glem det da!

 

Det hadde rett og slett ikke vært mulig. Men så er det nok ikke alle som kunne gjort det de gjør heller. Jeg tror man må være ganske så sterk psykisk og være ekstremt sikker på seg selv for å leve slik. Det må jo være enorme mengder med sjalusi.(Jeg blir sjalu ved tanken) Hun ene som heter Christine er jo kjempe sjalu, men har likevel 3 andre koner som hun deler mannen sin med. Phuu, blir sliten av å tenke på det jeg.  Jeg tror det var snakk om at de hadde 18 barn til sammen.

 

Polygami betegner et ekteskap der en person er gift med to eller flere individer samtidig, eller når flere personer er gift med hverandre. 

 

Når det kommer til husarbeid og matlaging til mange så kunne det kanskje ha fungert for meg også, men KUN til det. Jeg skjønner ikke helt hvordan det faktisk kan være interessant å dele mannen du elsker med 3 andre damer. I deres tilfelle så er det IKKE greit at mannen kysser noen av konene foran de andre, men det er greit at han deler hus og seng med dem. Og pga loven så er det bare en kone som kan være lovlig gift med han.

 

De må faktisk gifte seg for så å skille seg slik at han kan gifte seg med neste kone. All respekt til valget dem tar, vi vet at love is love. Men her i gården er det bare en love, og den vil jeg ikke dele med noen. Men det er jo skikkelig interessant å se hvordan de klarer alle utfordringer de møter da. Jeg hadde feilet på dem alle, for ingenting hadde vært greit for meg.

Ha en fin dag

malenna-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

2 kommentarer
    1. Helt sprøtt, og hvorfor er det bare flere koner. Kunne like greit ha vært en kone og flere menn vel? Eller går ikke det 😀 Nei, jeg tenker en er nok, og ingen deling 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg