Bambi på glattisen!

Jeg skulle bake kake og satte i gang med å finne frem ingrediensene, men manglet så klart sukker. Hvilket betød at jeg måtte ut å kjøre, noe jeg virkelig misliker på glatte veier. Jeg må kjøre litt før jeg kommer ut på hovedveien hvor jeg regnet med at det var bart nok og ikke is. En titt ut av vinduet viste at veiene utenfor her var speilblanke med en og annen grusflekk. Det skulle jeg fikse. 

 

Kom frem til butikken og det var da jeg skjønte at jeg fikk et problem, for der var det LANGT ifra stødd på noen som helst måte. Og jeg, jeg er bambi på glattisen, det er i hvert fall sikkert. Jeg torde ikke parkere der jeg vanligvis parkerer, jeg måtte så nærme døra som mulig. Ikke helt lovlig, men det blåste jeg en lang marsj i. Det var noen sykkelstativ der, flott å bruke til “rekkverk” og helt inntil vinduene var det snø. 

 

Man kommer ingen vei uten å feile (les falle) litt underveis, og ta et par risker!

 

Dette gikk fint, måtte bare komme meg fra bilen (1 meter ) til vinduet. Og seriøst, det var ikke mulig å få fotfeste. Så jeg måtte skli rett over (hvor er det skjulte kameraet når det trengs). Omg for et syn! Vel inne så begynte jeg å tenke på ferden fra veggen til bilen med matvarer. For du veit, når man først er på butikken, så kjøper man ikke KUN det man trenger. Vel ute, ferdig ålt fra døra, langs vinduet og bort til bilen ble jeg stående å planlegge. Fant ut at hvis jeg setter fra meg posen og pepsi’n og får åpna døra på bilen så kunne jeg bare strekke meg etter varene.  

 

Vel, det var litt lengre enn jeg trodde og endte opp med å nesten stå i spagaten. Hadde i hvertfall støtte i bilen samtidig som det andre beinet var på snøen. Fikk strukket meg etter posen og fikk varene inn i bilen. Så gjensto meg da, jeg måtte opp fra denne “spagaten”. Vanskelig å forklare, men jeg har aldri brukt så mange muskler på en gang før, men koste hva det koste vil, jeg skulle IKKE inn under bilen. Og det gikk, så vidt! Hvor ble det av broddene? Er det på tide? 

  luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

6 kommentarer
    1. Det er ikke noe å le av, men må dra på smilebåndet for jeg har vært der selv. Gikk til anskaffelse av brodder for noen år siden, og når det er så glatt går jeg ikke ut på isen uten 😉

      1. Det er helt greit å le, for når jeg var trygt inni bilen så måtte jeg le litt selv,Uff a meg det er ikke bare bare🤣
        Tror jeg må gå til anskaffelse av piggsko rett og slett.

    2. Ikke deilig med spagat-tendenser, nei….! Og brodder er et must nå – selvom det er litt kjipt å måtte bruke dem mellom bilen og butikken! Det har jammen vært holke her nå…… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg