Bare som et lite tips nå på morgenen

Jeg blir litt sånn smågal av denne strømmen så jeg følger med på prisene egentlig på samme måte som jeg følger med på yr.no om sommeren. Men, det har gitt utslag for meg i hvert fall. Venner med samme selskap som også brukte mer kwh enn meg fikk en regning på 5600,- Jeg fikk regning på 4054,- og grunnen til det er at jeg bytter avtale så fort det lønner seg fra spotpris til forutsigbar strøm.  

 

Så når strømprisene var på sitt verste så betalte jeg 1,49 hele døgnet. Om man ønsker billigere priser så lønner det seg å følge med på nettopp dette. Bare som et lite tips nå på morgenen. Les litt om dette på ditt selskap sine nettsider om du ønsker. 

 

En annen ting er også prismatch, de fleste selskap har det, så hvis du finner et selskap som tilbyr billigere strøm enn der du har dine avtaler så sender du over tilbudet, så matcher ditt selskap dette hvis de har prismatch så klart. Jeg tenker, alle monner drar så hvorfor ikke dele mine erfaringer på dette området. Ellers så kan jeg bare ønske dere en fin tirsdag og ta vare på deg selv.

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

17 kommentarer
    1. God morgen!
      Det er smart å følge med ja… og du gjør en god jobb der, med bytte og greier 😀 Klart man kan spare penger om man følger med. Synes du er flink jeg… for jeg følger ikke med i det hele tatt… og orker ikke app for å følge med… har nok med YR for å si det slik… også er ikke strømmen så dyr på disse kanter heller…
      Men det gjelder å følge med om man vil spare, det er helt sikkert!
      Lag deg en fin fin ny dag 🙂

      1. Takk, ja det tar litt tid, men her som strømmen er såpass dyr syns jeg absolutt det er verdt det. Ihvertfall når jeg ser at det gir resultater. Hehe, ja yr er vanedannende, det er ihvertfall sikkert🤭

        Takk, det skal jeg og det håper jeg du gjør også🙏

    2. Jeg har detta huset jeg bor i, aleine, ikke så stort, men jeg fikk forrige regning på 4100kr. Det er helt horribelt når jeg kjører vaskemaskin en gang i uka og oppvaskmaskin en gang i uka. Dusje gjør jeg hver dag jeg kommer hjem fra jobb, har en panelovn på kjøkkenet og en i stua, begge står på 20’C Mindre enn det kan jeg nesten ikke ha, huset står jo tomt veldig mye da jeg er på jobb og mange dager kan jeg være ute på andre ting, da blir det lite fyring. Synes detta strøm systemet vi har nå er et hån og et ran av folk. Norge har gitt bort all styringsrett på sine egne resurser. Landet blir solgt bit fot bit 🙁

      1. Ja, det er ganske sykt dette, skulle ikke vært lov. Bruker man lite strøm så burde man betale deretter også! Varme må man ha, det er helt sikkert. Strømsystemet er ille kunne ikke vært mer enig.😌

    3. Gooood mårra =)
      Jeg er så utrulig heldig at jeg har strøm inkludert i husleia – men det var et godt tips, for det er jo blitt helt vanvittige tilstander her i landet.. =/
      En riktig fin tirsdag til deg også <3

      1. Åh så deilig, jeg vet at det kunne vært så mye verre hvis jeg ikke hadde gjort slik som dette. Så det er jeg glad for, ja det er ville priser.⚡

        Takk så mye❤

    4. Jeg er nok av dem som ikke har fulgt så nøye med på strømprisene, men vurderer å bytte nå etter å ha sammenlignet meg med Bestisen. Vi pleide å ligge ganske likt inntil hun byttet strømselskap. Ved siste regning lå hun ca 1000,- under meg i pris. Nå skal det sies at jeg ikke har spart på varmen, ettersom jeg trenger varme for å fungere kroppsmessig, men har ventet med å vaske tøy til jeg fyller vaskemaskinen helt opp.

      Ha en fin tirsdag 🥰

      1. Vi bruker også den strømmen vi må for å ha det bra, men å ha “fastpris” slik som vi hadde i desember måned var betryggende. Men nå lønner det seg å være på spotpris og da følger jeg med litt ekstra. Men må ikke dusje feks i den timen det koster 3-4 kr hvis det koster 1 krone timen etter ❤ Det prøver jeg ihvertfall å forklare gjengen min

        Takk det samme 😊

    5. Jeg måtte også nevne strømmen i bloggen i dag, og jeg hadde gjort som deg hadde det ikke vært for at her er spesielle strømavtaler. Får uansett ikke sjokkregninger, men det plager meg å se at folk blir «røvkjørte» nå.

      1. Ja, man må tydeligvis gjøre en jobb for å prøve å redusere det. Orker ikke regninger på strømmen på 7-8000 tusen. DET er uaktuellt, strømprisene er syke og jeg syns det er helt JÆVLIG at så mange sliter skikkelig nå. Så enig med deg i det. ÆSJ til hele strømopplegget for tiden.

    6. Lurt å følge med på strømmen. Her vasker jeg klær når det er billigst, ikke på natt da. Og dusjer med mindre trykk og ikke hver dag 🙂 Lenge siden jeg dusjet hver dag forresten. Varmtvannet er det som tar mest strøm. 😀

      1. Ja det er nettopp det det gjør og det er hovedgrunnen til at jeg begynte å kikke på spotprisen for at man skal kunne dusje når det er billigst.😵‍💫 Jeg har ALDRI tenkt sånn før og syns det er veldig ille at man må for å ikke bli overraska for mye på regninga🙏

    7. Skjønner faktisk ikke hvordan strømselskapene kan gis lov til å holde på sånn, -og i allefall ikke NÅ! Jeg mener.. Her stenges landet i to år til ende for å redde folk fra C19, også driter de langflatt i at folk står i fare for å dø som følge av at de ikke har råd til å bruke strøm..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg