Begynne å drikke mer?

Lørdag og en rolig start på dagen, i går kveld var vi hos et vennepar i Sandefjord, og det var utrolig koselig. Jeg vet ikke helt hva det er som feiler meg, men jeg er ikke i partymodus for tiden (les siste 2 årene). Men jeg må helt ærlig innrømme at jeg skulle ønske jeg var det innimellom. Litt for min egen del, litt for mine venners del og litt for Runes del. Jeg føler jeg blir den kjedelige i vennegjengen når jeg ikke helt er den partydronninga som jeg var. For jeg er ikke den som danser på bordet og gjør så mye ut av meg i edru tilstand.

Hadde jeg vært det så hadde alt vært så mye bedre, for da legger ikke de rundt meg så godt merke til at jeg ikke drikker. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få bygd opp selvtilliten min såpass at jeg er “kul” edru. Det er jo veldig synd at jeg skal føle at jeg “svikter” når jeg ikke drikker noe særlig. Det skal jo ikke være sånn, det er jo ikke sånn jeg skal føle det. Jeg kan tenke meg at mine venner ikke helt skjønner at jeg har blitt som jeg har blitt, for jeg var den som festet hver eneste helg før. Jeg var den som tok initiativet til fest, jeg ba inn folk på vorspiel så mye at folk ble lei.

Jeg ville gjerne ha funnet en mellomting, at de få gangen vi skal på fest så fester jeg faktisk. Det er en ting jeg syns hadde vært veldig hyggelig, men jeg sliter med å finne mitt partymood. Jeg er veldig glad for at jeg kom meg ut av den sirkelen jeg var i og jeg savner ikke å feste hver helg. Kanskje jeg skal lære meg å drikke vin, det koser jo alle seg med. Jeg vil ikke være den folk ikke gidder å be lenger fordi jeg er kjedelig, for jeg er jo egentlig ikke en kjedelig person, det vet jeg jo.

“Nyttårsforsett: Begynne å drikke mer? Høres feil ut for meg”

Samtidig så vet jeg at dette er bare sånn jeg føler det, og jeg vet hvor mye mine venner setter pris på at jeg kommer. Om jeg drikker eller ei bryr dem seg ikke om, men jeg er sikker på at de hadde satt pris på litt mer engasjement fra meg på fest, og DET kan jeg gjøre noe med.

Ellers ønsker jeg dere en knall lørdag om dere skal på fest eller ei 😊

i-love-glitter-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg