Den som søker en venn uten feil, blir uten noen

Jeg har gjort mange feil i livet mitt, både i tankegang og gjøremål. Men hvem ville jeg vært uten feilskjær? Det er jo nettopp mine feil som har gjort at jeg har vokst av det og lært. Man lærer mens man lever og erfaringer av både gode og vonde slag gjør at man blir både klokere og tryggere på seg selv. Å feile er ikke bestandig feil, noen ganger så må det til for at man skal gjøre det riktig.

 

Det var en periode i livet mitt der frykten for å ikke få til ting hindret meg i å forsøke. Jeg bestemte meg veldig fort uten å prøve engang at dette klarer jeg ikke. Tanken slo meg ikke at det kunne hende jeg klarte det. Det tok mange år før jeg i det hele tatt tenkte at det går jo an å prøve. Jeg har jo hele tiden visst veldig godt at hvis man forsøker og ikke får det til så har man i hvert fall prøvd.

 

         Den som søker en venn uten feil, blir uten noen……

 

Jeg er ikke perfekt, ikke ville jeg vært perfekt heller og det finnes både sterke og svake sider ved meg. At jeg fikk kjenne på det å ha skikkelig angst ganske så tidlig i livet har gjort meg sterk etter at det gjorde meg så svak som jeg kan bli tror og håper jeg. Og innimellom slik som i dag er jeg så takknemlig for at jeg bestemte meg for å ta kontrollen over mitt eget liv. Klisje ja, men det som ikke dreper deg gjør deg sterkere.

 

Ta kontrollen over ditt liv også, forsøk og ikke vær redd for å feile. Snakk med noen du stoler på om du ikke har det bra, det er lov og helt greit å ikke være perfekt. Og man kan ikke være flink til alt her i livet, noe mestrer du bedre enn andre og noe mestrer andre bedre enn deg. Det er derfor vi har forskjellige talent, tanker og væremåter. Vær en god venn, en god mamma/pappa, en god kjæreste, bestemor/far eller datter/sønn, det er noe vi alle klarer.

Vi finner feil selv ved det perfekte, lev livet, nyt dagene og ta vare på deg selv

Nyt romjulen

juanita-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

4 kommentarer
    1. Nei, vi er alle så perfekte som vi trenger å være tenker jeg. Altså, jeg mener, vi …sånn som vi er…det er perfekt nok det 🙂 Man skal sette pris på sånn man er, vi gjør alle feil 🙂 Gudskjelov 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg