Det blir ikke flamme i et bål uten tenning

Jeg bestemte meg når jeg traff Rune at jeg skulle gjøre ting litt annerledes enn jeg hadde gjort før. Selvfølgelig så får man jo litt mer erfaring etter å ha vært i tidligere forhold. Man blir også mer voksen med årene og roer kanskje nerva litt. Det er akkurat som med et hjem, når du har hatt et par av de så vet du hva du trenger å gjøre med neste bolig for å få det slik du vil ha det.

 

Når jeg var misfornøyd med noe og ble spurt om noe var galt eller om det var noe som plaget meg så svarte jeg ofte: “Ikke noe er galt og ingenting plager meg!” Allerede der var kommunikasjonen avbrutt noe jeg gjorde veldig feil. Nå kommer det svaret aldri ut av min munn om det er noe, da forteller jeg det og får det ut av verden.

 

Høre etter hva som blir sagt og få med seg meningen bak er også en ting som er viktig. Det hender at både jeg og min samboer kanskje sier ting på en feil måte og da er det ikke alright at den andre bare antar meningen og evt blir kranglete. Lytte er like viktig som å snakke. Vi har unngått å krangle pga det.

 

Når vi ikke lenger er i stand til å endre en situasjon, blir vi utfordret til å endre oss selv

 

Gi og ta er også en ting jeg har blitt bedre på, vi er to i et forhold og det jeg mener er ikke alltid det som er rett. Selv om det er ting jeg ikke har lyst til å gjøre så må jeg gjøre det innimellom hvis det er det Rune vil. Han gjør det meste for meg, han er med på ting kanskje han ikke har lyst til så da gjør jeg det å.

 

Forandringer skjer når man ønsker at det skal skje, og det er alltids noe jeg kan bli bedre på i vårt forhold. Jeg har lært meg å tenke først og handle etterpå, det er en ting som for meg er viktig. Det er så mye lettere å håndtere en situasjon da. Hvis situasjoen i det hele tatt oppstår, det blir ikke flamme i et bål uten tenning.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg