Det blir ikke noe bedre ved å bli sint.. shit happends liksom..

Det er ikke bestandig man klarer å se positivt på ting som kan gå galt i det daglige. Men å ha litt humor på filleting, at man kan le litt, se ting fra den humoristiske siden innimellom og ikke male alle tabber man selv gjør så svart. Shit happends tenker jeg, neste gang skjer det kanskje ikke…..

Jeg vet det er lett å male ting svart de dagene ting går litt galt. De dagene da man kan miste et glass i gulvet, man kan søle med maling, man kan få en rød sokk gjemt i den hvite vaska. Livet skjer liksom, og det går ikke feilfritt for noen. Rune er EKSTREM på å male det kullsvart når noe går galt for han. Det er ikke verdens undergang å miste et glass i gulvet, det er heller ikke verdens undergang å glippe spagetti kjelen i vasken.

For det var nettopp det som skjedde for en liten stund siden. Da mistet han halvparten av spagettien i vasken så da kastet han resten, ga opp og ble så sint på seg selv for at det skjedde. Da skal han ALDRI helle av vannet på spagetti igjen, for det klarer han tydeligvis ikke. Så da er det bare å sette på seg happyface og komme til unnsetning, og prøve å fortelle han at det ER IKKE så farlig, det er spagetti, og vi kan koke ny.

Det er i slike tilfeller jeg kjenner at det å snakke fornuftig har en bedre virkning enn å kjefte, for jeg kan bli irritert for at han reagerer som han gjør. Å bli sinna løser ingenting og det er ikke noe å gjøre med det annet enn å børste det av seg å sette på kjelen på nytt, problemet ute av verden. Så da gjør jeg det så går hans sinne litt fortere over hehe. “Sinnataggen min”

Han «glemmer» fort at han aldri skulle gjøre det igjen. Og jeg minner han ikke på det igjen for å si det sånn!
signature-fonts
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

6 kommentarer
    1. Hehe…ja, man har forskjellig måte å se ting på. Og selvsagt ingen krise om det gikk bittelitt galt akkurat da….det kan jo skje alle det. Godt du fikk fortalt at det gikk an å koke ny 🙂
      Men har man en litt dårlig dag, kan man fort føle seg litt mislykket når sånt skjer. Uansett hjelper det ikke å bli sint nei.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg