Det blir så fort glemt, og så må jeg si det gang på gang.

Hva kan jeg gjøre for at de rundt meg har det bra, og hva kan jeg gjøre for å unngå irritasjoner og diskusjoner på daglig basis. Dette er noe jeg tenker over, det er noe som opptar meg i mitt forhold at vi skal ha minst mulig unødvendige problemer. For ofte så er det bare uvesentlige ting man diskuterer om. Og ikke bare det, men er det flere som syns at vi damer er flinkere til å unngå å gjøre ting som irriterer den man er sammen med enn det mennene er?

Jeg føler at det er slik. Ihvertfall noen ganger. Jeg for min del prøver å unngå å gjøre ting jeg kan unngå å gjøre som irriterer Rune når han er hjemme. Som for eksempel så er ikke han så glad i at jeg alltid sitter inne på mitt hobbyrom når han er hjemme. Så da tenker jeg over det, så prøver jeg å gjøre det jeg skal gjøre der inne når han er på jobb. Da slipper han å måtte si det gang på gang til meg. Han vil jo bare være mer sammen med meg.

Det blir så fort glemt, og så må jeg si det gang på gang. Det skal jo være unødvendig når vi har blitt enige om en ting.

Rune er ekstremt glad i action filmer, og jeg har sagt til han veldig mange ganger at jeg syns det er irriterende pga lyden. Høre på den skytingen, bombingen på høy styrke utover stua for hver gang han setter seg og ser på tv. Dette gjelder da spesielt hvis vi er hjemme sammen på dagtid. Det er ikke det første jeg har lyst å høre på når jeg står opp. Vi har stue nede og etter den forrige diskusjonen vi hadde ang dette, så ble vi enige om at han skulle se disse filmene nede hvis han måtte se på dagtid. Perfekt plass for action filmer.Han gikk ned i en periode, men så er det plutselig glemt igjen. Så overlever jeg lyden enda en stund, men så må jeg på nytt si ifra at dette irriterer meg. For ja, det irriterer meg virkelig. Jeg vil ha på radio og ikke måtte vente med å støvsuge for eksempel fordi han ser på film. Er jeg litt hårsår, eller burde han også tilpasse seg syns dere. For dette er også ting som jeg egentlig vil kalle en liten ting å diskutere om.
gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

2 kommentarer
    1. Synes ikke du er hårsår! Viktig å ta hensyn til hverandre -og synes dere hadde en god løsning på “problemet”. Om man ikke “ser” hverandre’s behov, så vil det fort bygge seg opp en irritasjon. Som igjen kan gi unødvendig konflikter.. Så viktig også å fortelle hverandre på en hyggelig måte da, hva man trenger og ønsker -ikkekommandere 🙂

      1. Han ser det og skjønner meg, men glemmer seg litt innimellom. Så ja viktig å finne løsninger… men viktig å huske å bruke løsningen på “problemet” også 🤦‍♀️😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg