Det er forsøket verdt!

 

Jeg tror ikke det finnes en eneste person i den verden vi lever i som ikke har opplevd et problem av en eller annen sort. Spørsmålet er bare hvordan man håndterer problemet som oppstår.

Jeg for min del er av den oppfatning at man burde i hvert fall prøve å løse dem. Noen ganger så går det, andre ganger ikke. Men da har man i hvert fall prøvd tenker jeg. Det lønner seg.

Venninner: Dere skal på cafe, men hun avlyser i siste liten. Det er litt irriterende, men forsøk å se grunnen fra hennes side, hva hadde du gjort? Kanskje du ser det fra en annen vinkel.

Kjærester: Hør etter hva som faktisk blir sagt, tenk før du blir sint. Er det noe å bli sint over tro? Snakk med hverandre, ikke til hverandre. For meg så hjelper det alltid å tenke først, snakke etterpå. Kommunikasjon er nøkkelen til et samliv med mindre problemer.

Foreldre: Vi som foreldre burde også høre på hva barna sier, istedenfor å veldig ofte bare si nei. Det kan hende det ligger et godt argument bak avgjørelser de tar eller tenker og gjøre. Det er lettere å skjønne tankene de har om man klarer å komme seg ned på dems nivå. Både i tanke og størrelse. Det er hyggeligere å snakke med barna enn ned til dem.

Barn: Foreldre kan være irriterende og komme med mange råd man syns er uinteressante. Som man rett og slett ikke gidder å høre på. Men PRØV å tenk på om dette er råd du kunne gitt DINE barn og hvorfor. Foreldre har livserfaring, og vil bare det beste for barna sine. Det hender det hjelper på å forstå rådene bedre. Litt vanskelig, men prøv.

Generelt: Vær mot andre som du vil andre skal være mot deg, så er mye gjort. Problemer er til for å løses, og etter min mening så finnes det en løsning på det meste. Det gjelder bare å finne dem.

Jeg selv prøver å følge mine egne råd, og det hjelper meg i hverdagen, prøv du også… vi har ETT liv og dagene uten problemer er de beste dagene.

 

 

Klem fra meg 😘

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg