Det er min største frykt

Endelig har jeg fått gjort unna litt julegaver og det er så godt å ha kommet skikkelig i gang. Men hvert eneste år når jeg skriver listen og når jeg handler så går jeg med en følelse av at jeg har glemt noen. Det er så ekkelt for det er min største frykt i jula at jeg får vite eller finner ut at jeg faktisk har gjort det. Som julesangen sier, jeg sjekker alltid lista mi to ganger før jeg føler meg ferdig. Men likevel er jeg redd noen er glemt.

 

Huset er klart til jul, mye av julematen er handlet inn og bare det letter litt på gjøremål. I fjor måtte jeg til byen på julaften og det skal ikke skje i år. Det ødelegger litt av den stemningen man har i kroppen på morgenen. Og ja, jeg er litt barn når det kommer til den dagen, jeg er spent. Ikke bare på mine vegne, men på alles vegne. Pakker er og blir spennende, sånn er det bare.

 

Elsker slike fredager da man ikke har noe på programmet som man MÅ gjøre, men elsker ikke slike fredager da absolutt alt er gjort og det ikke er noe igjen å gjøre. DET er slitsomt!

 

Noen ganger så ser jeg meg rundt og blir så himla glad og takknemlig. Glad for at jeg har et fint hjem, glad for barna, glad for at jeg har en samboer som kommer hjem fra jobb. Sånne små ting som egentlig er en del av hverdagen, ting man ikke tenker over hele tiden. Jeg vet at det er veldig mange som ikke har denne gleden, det gjør meg trist og jeg sender en tanke til dem. Men jeg, jeg må glede meg over mine ting og mitt liv for det.

 

I dag er det fredag, taco og en rolig atmosfære i heimen. Duft av røkelse, en nisse her og en nisse der. Juletreet skinner opp og det kunne egentlig ikke blitt bedre. Denne helgen skal nytes og hvis jeg er heldig så får jeg Rune til å svippe inn på ikea og hente sofa så jeg kan begynne å innrede stua nede. Det er jeg så gira på å få gjort, så jeg får håpe han orker det. Jeg får friste med noe go’ mat til han kommer hjem igjen evt.

juanita-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞
 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg tror jeg skal skrive en liste igjen, som jeg pleier, for å få oversikt over hvem jeg mangler gave til. Nesten alle faktisk 😀 Skal få det unna i helgen, mange i alle fall 🙂 Pynter lite. Skal bare finne fram nissene jeg har etter mamma. De er gode, og minner meg om henne. Da er det jul nok for meg 🙂 Ha en fin fredag Lene <3

      1. Ja tror nesten at jeg må gjøre det også 🥰 så koselig å ta frem nissene etter mammaen din, selv om at det sikkert også er litt sårt ❤️ Julen er fin uansett hvor mye pynt man har, jeg er litt over gjennomsnittet glad i jul og dekorasjoner 🤦‍♀️🎅🏻 Klem til deg 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg