Det er trist, men det er sant!

 

Mye av dagens tid ble brukt inne på garderoben, men jeg er langt ifra ferdig. Skal det gjøres skikkelig så skal det gjøres skikkelig. Så jeg får bruke litt av morgendagen også så blir det nok bra til slutt. Det er deilig å få litt orden og få vaska godt overalt. Tross alt snart jul og julevasken er i hvert fall godt i gang. ALT skal være klappet og klart til 1 desember i hvert fall. For den 1 desember så kommer julen inn i vårt hjem og jeg gleder meg skikkelig. Det blir så utrolig koselig! Det kan hende røkelsen setter i gang før den tid, herlighet det er snadderlukt det. Bare jeg snakker om det så føler jeg for å sette i gang. Jeg bruker denne boksen som man får kjøpt på apoteket blant annet. Ikke noen lukt slår denne i julen.

Jeg sitter her å gleder meg skikkelig til jul, men tankene mine går også til dem som faktisk gruer seg. Det er så altfor mange som ikke liker jul, kanskje fordi de er alene, kanskje fordi julen bringer frem vonde minner eller at man savner noen ekstra sterkt i julen. Julen forbindes med mange følelser for mange, det er trist, men det er sant! For ikke å snakke om alkohol inntak som øker betraktelig i denne høytiden. Tenker på at dette er favoritt tiden til noen og den verst tenkelige tiden for mange. Det er så trist å tenke på og jeg har delt mine tanker rundt dette noen ganger før. Hvis du vil kan du lese om noen av dem så kan du gjøre det HER og HER . Selv om at jeg gleder meg skikkelig så glemmer jeg ikke de som ikke gjør det.❤

mariposa-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

12 kommentarer
    1. Det er så sant, så sant. Det snakkes hele tiden om hvor mye vi gleder oss til jul, men det er sannelig mange som gruer seg også. Fint at du husker på dem også. ❤

    2. Nei julen er nok ikke en gledes tid for mange, av akkurat de tingene du nevner. Jeg er av de som feirer julaften alene, men ikke for at jeg er ensom, nei rett og slett for at jeg vil det selv. Familie og venner har invitert meg, men jeg har vennlig takket nei. Grunnen er helt enkelt at jeg liker de tradisjonene jeg er vokst opp med, og uten dem blir det ikke ordentlig jul. Skal jeg bort må jeg forholde meg til andres tradisjoner, og det blir litt vanskelig 😉

      Noen stor rundvask i skaper blir det nok ikke hos meg, men jeg skal gå grund over i alle rom før jeg henger opp gardiner og pynter til 1 desember. Ha en fin kveld 🥰

      1. Så lenge du vil det selv så får du nok en fin jul, håper du er sammen med familie på et tidspunkt i jula også om du vil det 🙏

        Ja man må liksom få litt orden før julestæsjet kommer inn 🎅🏻

        Ha en fin kveld du og 😊😊

    3. Er også veldig glad i kongerøkelse, ikke jul uten den. Jul er koselig. Da jeg ble skilt for mange år siden tinga jeg på ungene hver jul, for jeg ønsket at de skulle oppleve det samme hver jul. Faren ble også invitert, så han har delt jula med oss alle julene med et par unntak. Sannsynlig blir den lignende i år også, men jula starter veslejulaften hos oss. Kos deg <3

    4. Ja det er slik, at mange gruer seg til jul…
      Jeg kjenner flere… og det er så forskjellige grunner til det.
      At alkoholen flyter mer akkurat denne tiden er veldig trist. Utrygghet for mange….

      Jeg gleder meg til jul – hvert år!
      Desember er så vakker <3 Jeg har alltid likt jula. Det er liksom en slik god og varm og lun tid og fin stemning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg