Det er viktig å skifte fokus…

I går så hadde jeg som jeg skrev en veldig slitsom dag og var usikker på om jeg faktisk skulle skrive i det hele tatt. Men jeg valgte å gjøre det, for det er jo en hverdags blogger jeg er. Og hvem er det som ikke har perioder der hvor humøret ikke er helt på topp, det tror jeg jammen ikke er mange. For meg har det å kunne sette meg ned å skrive alltid vært en slags terapi for meg, finne frem et bilde fra noe koselig jeg har gjort og bygge opp humøret igjen.

 

For mange år siden så var jeg deprimert uten at jeg var helt klar over at jeg var det i begynnelsen. Jeg klarte å komme meg opp fra den gropen igjen med god arbeidsinnsats, hjelp fra psykolog og mine dagbøker. Og jeg skal aldri la meg selv falle ned i en grop igjen, og heldigvis så er jeg flink til å ta tak i meg selv og reise meg opp igjen. Å ha dårlige dager og det å være deprimert er helt klart 2 vidt forskjellige ting. Men en depresjon starter jo med dårlige dager man ikke kan snu, så de er absolutt verdt å få snudd så fort man bare kan.

 

Hvis du smiler når ingen andre er til stede, da mener du det virkelig

 

Jeg ble sterk av å jobbe meg opp og frem, og er stolt av det. Første bud er å ikke legge seg ned å tro humøret blir bedre av det, det gjelder å skifte fokus. Og akkurat det har jeg blitt ekspert på, og heller ta tak i det som evt gjør en dag dårlig når humøret er godt. For det første så tenker man mye mer klart da, og for det andre så er alt så mye lettere når smilet sitter løst isteden for tårene. Og hvis du ikke skriver dagbok eller blogg selv, så prøv å skrive ned dine tanker en eller annen plass hvis dagen er grå. Det hjelper.

 

I dag så skal jeg fortsette med det jeg har startet dagen med, nemlig å oppmuntre meg selv. Gjøre det jeg liker å gjøre og tenke på det positive isteden for det negative, for nettopp det er jeg fryktelig god til. Men likevel hender det innimellom at det kommer slike innlegg som kanskje ikke er de mest oppmuntrende for dere. Bare husk at dette er oppmuntrende for meg og jeg lover at dette ikke skal bli en deppe blogg, måtte bare få det ut.

 

Ønsker dere en strålende fin dag og husk: DET ER SNART VÅR 🌻🌻🌻

honey-script-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

4 kommentarer
    1. Slik jeg ser det, er det å dokumentere livet avhengig av å ha denne balansen mellom det glade/positive og det triste/negative for å være sannferdig. Jeg mener.. Ingen går da vel rundt i ei sånn ‘Insta-vennlig’ lykkeboble 24/7, 365 dgr i året i virkelighetens verden!?.. – Om en da ikke er fullkomment overfladisk (haha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg