Det gikk jo så bra!

“Det er mange ting man kan bli bedre på og det er mye jeg tenker at jeg skal skjerpe meg på for egen del. Her er 5 ting jeg jeg burde vært flinkere til syns jeg”

Ta imot råd

Jeg er ikke flink til å ta imot råd, jeg tror liksom jeg vet best selv bestandig. Men sånn er det ikke, veldig ofte så kan rådene jeg enten ber om eller får av en grunn bli nyttige lenge etter jeg har fått de. Bestemt dame skjønner dere. Det går jo an å prøve tips og triks fra andre enn å bare avfeie det, for VELDIG ofte så har de rett. Det er en ting jeg virkelig må skjerpe meg på.

 

Holde meg til planen

Jeg har både lister, planer og mål. Men jeg er ekstremt flink til å gjøre annet innimellom fordi jeg finner på andre ting underveis. Ting som kanskje er litt mer interessant enn det jeg holder på med for øyeblikket. Jeg skulle nemlig hatt ting jeg holder på med eller begynner på ferdig i går og det skjer jo ikke hvis jeg syns det er kjedelig. Da drar jeg det ut så lenge som mulig. Altså!

 

Ta vare på meg selv

Jeg glemmer meg selv litt i hverdagen, jeg skal hver uke ta en dag hvor jeg pleier hud, hår og kropp. Med ansiktsmaske, hårmaske og skrubb. Men tar jeg meg tid til en slik dag? Nei, en dag så kan jeg slenge på en ansiktsmaske. En dag kan jeg kjøre på med en kur i håret og det hender jeg gidder å skrubbe i dusjen, men jeg planlegger og ha i hvert fall 1 dag i uka hvor jeg gjør alt dette. En egen liten spadag, det trenger man jo og det er godt for sjela.

 

Vane

Jeg som er såpass bestemt som jeg er var så godt i gang med kaffedrikking, det begynte å smake godt til og med. Kaffe hver dag ble en vane og jeg gledet meg til morgenen hvor jeg skulle ha det. Nå har jeg falt helt av i påsken og er tilbake til at jeg ikke syns det er godt lenger. Kaffe er kanskje ikke for alle, tydeligvis ikke for meg. Jeg skulle aldri ha sluttet for det hjalp meg å drikke mindre iskaffe og faktisk mindre pepsi max. Irriterende for det gikk jo så bra!

 

Kaste ting

Altså, hadde det ikke vært for at jeg er veldig glad i å ha det ryddig så hadde vel huset her vært fylt av ting. For jeg er ikke en kaster, jeg misliker å kaste ting og tar vare på så mye som ikke har noen glede for noen egentlig. Der må jeg virkelig skjerpe meg, selv om at jeg fikk en gave for 20 år siden så MÅ jeg ikke ta vare på den lenger nå. Det er et par/tre ting her som bare tar opp plass kun fordi jeg syns det er vanskelig å kaste. Samme gjelder klær, kunne vel kvittet meg med mer enn 1 sekk fra garderoben. Det må jeg ta tak i og det må jeg vel klare!

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg