Det hadde jeg aldri trodd, men det var en hyggelig nyhet!

Fy rakker’n sier jeg bare! Dette svir! If you know, you know…. Nok om det. 

I 2013 så opererte jeg bort det meste i nederste del av magen pga endometriose, tror jeg har igjen en liten stokk som egga jeg ikke har kan bo i. Uansett, etter dette kom jeg jo i tidlig overgangsalder noe som medførte benskjørhet som ble oppdaget etter et ribbensbrudd (les 3). Jeg har IKKE vært flink til å ta medisiner mot dette og fikk høre at jeg kunne få dette intravenøst for enten 6 mnd eller 1 år. 

 

Så da jeg var hos legen spurte jeg om dette, men da syns han jeg skulle måle disse beina i kroppen på nytt først (har noe med mengde medisin å gjøre). Vel, lå nå på benken i 10 minutter i dag, bilder ble tatt på kryss og tvers og hun fortalte at jeg kunne få vite resultatet (av det hun så) på slutten der. Det var ikke mye benskjørhet å se der og det var jo meget bra å høre. Og jeg som ikke har tatt medisin engang  🤪

Det hadde jeg aldri trodd, men det var en hyggelig nyhet syns jeg.  

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

18 kommentarer
    1. Hæ!? Trodde faktisk at beinskjørhet var kronisk og ville vare livet ut om en først fikk det, så dette her var jo som det reneste mirakel å regne!!! 😀
      Selvsagt kan du også ha blitt feildiagnostisert eller noe i utgangspunktet, men itkommet er jo det samme uansett; Altså ingen beinskjørhet pr. i dag, så..
      Dette bør jo seriøst feires *hehe*

      1. Vet du hva, det trodde faktisk jeg også! Samme tenkte jeg ang måling nr 1 at noe må jo ha vært feil den gangen. Hun sa at benmassen er redusert kun i henhold til alderen, men på den skalaen der de måler så lå jeg på grønt. Så jeg ble overrasket for å si det sånn. Juhuuuu🥳

    2. Gode nyheter! 🙂
      Håper likevel de følger med deg fremover hvis det skulle endre seg.
      Det er fint å få gode nyheter om helsa når man først har fått det motsatte.
      Ha en riktig fin dag! 🙂

    3. hehehe det samme som skjedde med meg etter at jeg hadde gått på medisiner og intravenøst i over 12 år… og sluttet med medisin… og i den perioden etter slutt med medisiner, så trente jeg masse og trodde DET var det som gjorde det. Hvem vet?
      Nå har jeg ikke tatt bentetthetsmåling på en stund… tror det er hvert 2. år man skal ta det…

      Dette var en hyggelig nyhet! Godt med alt man slipper ta medisiner for!

      Bentettheten kan bli bedre ved trening. Man kan trene opp og gjøre benmassen sterkere – men det å forstå det helt er ikke helt fremme i lyset ….

      Lag deg en ny fin dag 🙂

      1. Wow, det er jo bare helt rått! Som Gry sa så trodde jeg det også at det var kronisk, men tydeligvis ikke. Så bra at dette skjedde deg også, det er jo bare fantastisk.🥰

        Har ikke akkurat trent så masse jeg da, men er jo i farta hele tiden, kanskje det har hjulpet, hvem vet!

        Takk det samme til deg☀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg