Dette kunne fått et helt annet utfall……

Jeg elsker å høre på historier om ting vi gjorde som barn, som for eksempel opplevelser som Mamma og Pappa hadde med oss/meg som liten og det finnes et par tre historier som var litt av en skrekk opplevelse for dem.

Vi bodde borti gata her i et leid hus mens byggingen av huset her pågikk, vi fikk lov å være ute i gata sammen med alle de andre barna. Pappa var i nye huset og jobba og mamma var hjemme. Jeg var litt over 2 år og kjapp som de fleste småbarn er. Jeg fikk sikkert øye på noe jeg måtte utforske på andre siden av toglinja, så jeg snek meg unna og krabba under grinda og ut på tog skinna. Så kom toget og det hang på tuta noe det ellers aldri gjorde, så pappa og alle andre kom springende bortover gata. Mamma fikk øye på meg på andre siden og torde ikke vise seg eller rope på meg i frykt for at jeg skulle springe mot henne.Heldigvis ble jeg stående helt stille mens toget passerte, men det visste jo ikke de før toget faktisk hadde passert. Herregud, så ille det måtte ha vært for de som så på og opplevde dette, og jeg sier bare takk gud for at jeg hadde såpass vett at jeg ble stående stille.
Året etter hadde vi flyttet inn i huset her og jeg ville ha eple, skallet ble skrelt av og jeg snek til meg skallet som ble fjernet. Dermed satte det seg helt fast i halsen min, pappa prøvde alt mulig for å få det ut. Men jeg rakk å bli blå på leppene og slapp i kroppen, til slutt tok han tak i beina mine og ristet meg i panikk og skallet kom ut. Jeg kom meg sakte men sikkert til hektene igjen. Hendelsen er noe de aldri vil glemme.. Jeg var tydeligvis en ulykkesfugl jeg (allerede da).

Senere samme år var vi på bilferie, og i en av byene vi stoppet i så spaserte vi litt rundt omkring. Søstra mi og jeg gikk foran Mamma og Pappa.. Plutselig så smeller det biter av takstein fra taket over oss rett ned i gata millimeter foran henne og meg. Så at jeg kom meg igjennom min barndom er jo rett å slett flaks.

Ønsker dere en fin kveld videre 😘
signature-fonts

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg