Dramafri blogg

For hver eneste gang jeg setter i gang å skrive så har jeg lyst til å snakke om været, men altså hvor interessant er det liksom. Men, nå er jeg lei og vil ha sol for jeg har masse å gjøre ute og det er slitsomt å MÅTTE være inne. Ja, jeg vet det er noe som heter at det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær. Men, jeg har ikke lyst til å ta på meg regndressen og være ute. Regn regn gå din vei, sol sol kom til meg!! Phuu, det var godt å få det ut av systemet. Som sagt så hjelper det å skrive om det man tenker på innimellom.

 

Apropos tenker på, det er en ting jeg har tenkt mye på i det siste og det er dette med en dramafri blogg. Lenalykke skrev så fint om meg en gang for litt siden at jeg hadde en dramafri blogg og ja det har jeg. Jeg kommer aldri til å skrive noe på min side som utpeker noen på en negativ måte. En ting man må respektere er andres meninger og valg. Det hender jeg leser ting jeg er uenig i og syns er helt på jordet, men da går jeg bare videre hvis det eneste jeg tenker ang den saken er negativt. Man MÅ ikke kommentere hvis man ikke skal gi en mening som vil føre til en saklig “diskusjon”.

 

Det gjelder ikke bare på blogg og i sosiale medier, men ellers også. Folk har forskjellige meninger, sånn er det bare og det må respekteres. Det verste jeg vet at folk begynner å diskutere om er tro og politikk, det fører aldri noe godt med seg. Krangling på facebook, instagram og blogg er så unødvendig i mine øyne. Jeg kan skjønne at folk sier fra hvis de blir urettferdig behandlet, for urettferdighet kan jeg krangle om også. Men oppfordring til krangel skjønner jeg ikke noe av. Uansett, hver sin interesse ang dette, men denne bloggen forblir dramafri. Jeg er nemlig et ganske dramafritt menneske.

Ha en fin dag (i regnet)

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

4 kommentarer
    1. Enig.. inntil en viss grad.. jeg har litt sånn at diskusjoner må til for å belyse flere sider, vinklinger, perspektiv.. jo, folk må få ha sin mening, men hvis ikke en ikke sier meningen sin til den personen, eller ikke opplyser om at en har en annen mening… jeg har selv hatt a-ha opplevelser «men oi, sånn hadde jeg ikke tenkt på det», så jeg vil heller ha den diskusjonen enn å gå rundt med en mening eller oppfatning som er helt feil.

      Uff, seint nå.. håper du skjønte hva jeg egentlig ville fram til, hahaha..

      1. Skjønte veldig godt hva du mente. Jeg er enig i at en sunn diskusjon er en god diskusjon. Jeg syns bare ikke det er nødvendig med “drittslenging” for å få frem et poeng eller å få sagt sin mening. Det går an å ytre sin mening på mange måter ikke sant? Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg