DU er ihvertfall IKKE min konkurrent!

“Enten det er på arbeidsplassen din, på andre sosiale medier eller her på blogg så gjør man ting forskjellig. Man kjemper om å få til det man vil , ikke sant? Men, hva tenker du om dine kollegaer egentlig, er din kollega en konkurrent?”

Fra jeg begynte med denne bloggen for over 3 år siden og helt til nå har jeg ikke en eneste gang tenkt på dere andre bloggere eller de jeg følger på andre sosiale medier som mine konkurrenter. Vi gjør alle sammen det beste vi kan og noen gjør det bedre enn andre, sånn er det jo med alt her i verden. Da er det vel greit at man lærer av dem istedet for å være grønn av misunnelse, en dag er du den beste faktisk.

 

På arbeidsplassen din, hvis du feks er eiendomsmegler og kollegaen selger et hus til 9 mill og tjener grovt på provisjon, klarer du da å være oppriktig glad for hen? Selv om at du har slitt med å fått solgt huset du er megler for. Jeg tror at vi kan klare så mye mer hvis man tar inn lærdom fra de som kanskje har suksessen du selv vil ha, tar imot tips og at slike ting som eksempelet over kan gi et spark bak til å jobbe enda hardere mot egne mål.

 

Jeg tror at det å være glad for andres lykke, suksess, mål eller hva det måtte være vil gjøre så mye mer for egne prestasjoner enn å se på alt og alle som konkurrenter. 

 

Jeg konkurrerer med meg selv om å prøve og gjøre mitt beste på å holde meg på topp 40 her på lista, noen dager går der, andre dager ikke. Jeg “taper” ikke iforhold til andre bloggere, men “taper” for meg selv. Da må jeg bare jobbe hardere på dagen etter. Det å heie på kollegaer, gratulere dem med suksess og oppriktig være glad på andres vegne gir en god gevinst. Det gjør deg til et bedre menneske vil jeg tro, det motsatte gjør det ikke ihvertfall.

 

Nei, se ikke med konkurranseblikk på dine kollegaer, dine medbloggere eller lignende, ta heller opp notisboka, noter og lær noe i stedet. Vi er nemlig alle i samme modus på å ville få det til enkelt og greit. Og som alt annet så må man gjøre en innsats, for det er jobben man legger i det som gir resultater og man må jobbe på for å klatre oppover. På veien opp så heier jeg på deg, DU er ihvertfall IKKE min konkurrent!

 luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

21 kommentarer
    1. Blogger ikke selv, så jeg bare heier på dere alle ! For meg er blogg blitt mye mer givende etter at de såkalte «rosabloggerene» gikk videre til andre arenaer.

    2. Dette innlegget må være et av mine absolutt favoritt-innlegg av de jeg har lest. Jeg er så enig med deg. Samtidig opplever jeg at du virkelig mener det. Det er alltid veldig hyggelige og interessante kommentarer på innleggene mine fra deg, og det setter jeg stooor pris på 🙂
      Ja, la oss konkurrere sånn bittelitt med oss selv, og så heier vi samtidig på hverandre, om det er i blogg, idrett, jobbsammenheng eller hva som helst. Jeg er SÅÅÅÅ for å dele og hjelpe hverandre.
      Hjertelig takk for et nyyydelig innlegg 😀

      1. Så utrolig hyggelig kommentar, tusen takk❤ Jeg mener virkelig det jeg sier, for det er sånn jeg liker det. Litt konkurranse med oss selv er absolutt lov. Ja, la oss gjøre det, la oss heller løfte hverandre opp ❤

        Klem klem🌷

    3. Jeg prøver bare å holde meg innenfor et synlig nivå, er man der så føler man at man når frem til noen med bloggen. Akkurat i dag konkurrerer jeg visst med meg selv, for nå står det to navn på bloggen og på GA står innleggene mine ført opp to ganger under to forskjellige utgivere, vet ikke hvem jeg skal heie på jeg, meg eller meg 😂

      1. Ja det er nettopp det jeg ønsker også, så en liten konkurranse med meg selv har jeg, men heier på alle dere andre 🙏 Akkurat i kveld syns jeg du skal heie på både deg og deg.❤

    4. Flott innlegg! Jeg er selv ikke noe konkurransemenneske, og jeg heier oftest på det “tapende” laget (i fotball feks). Så jeg tenker ikke på mine bloggvenner som konkurrenter, men som venner. Og jeg synes det er artig å se hvilken plass dere ligger på, og hvilke innlegg som gjør at dere, og noen ganger jeg selv fyker oppover på lista.
      Setter stor pris på dine koselige kommentarer og engasjement til det jeg skriver også. Tusen takk! ☺❤

      1. Tusen takk, ja jeg er så enig, venner, det er nettopp det det er ❤ Ja, det er moro med innlegg som engasjerer og moro å se plasseringer på morgenen. Veldig hyggelig å ha deg som bloggervenn og takk for engasjement❤

    5. God morgen 🙂

      Nei det har jeg ikke tenkt på, at vi er konkurrenter i bloggverden og på jobb… I bloggverden gjør jeg det jeg liker, og deler det jeg synes er ok å dele – av mine bilder og dikt og tanker og slikt 😀 Og i jobbverden jobber vi sammen mot våre mål… felles mål og resultater.

      Plasseringene i bloggverden er hyggelige for alle – og de jeg kjenner – at de får gode bloggplasseringer er bare gøy 🙂 Blogging er jo for meg noe jeg gjør for gøy og for å dele av mitt – og så mange herlige bloggere jeg har fått kjennskap til her inne da 😀
      Herlig å engasjere og bli engasjert 🙂

    6. Yepp..heilt enig med deg. Jeg tenker at skal man hele tiden konkurrere med andre, går man faktisk gjennom store deler av livet og er regelrett misunnelig – og det er ikke en god ting.
      Så å konkurrere med seg selv er tingen =)
      Ha en nydeligvakker dag <3

      1. Ja, det er langt ifra sunt å gå rundt å være misunnelig. Slitsomt vil jeg tro det er faktisk 😌 Ja en konkurranse med seg selv er jo bare godt, og jeg er spent på om jeg vinner i dag over meg hehe. 😂
        Ha en herlig dag du også ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg