En enkel ting for deg kan være det vanskeligste for andre

Det er så mange mennesker rundt oss som har en eller annen form for angst eller lignende og det er noe vi som medmennsker ikke bestandig vet. Akkurat som ved barnløshet så skal man ikke spørre og grave så mye hvis man får et nei til svar på ting. Ikke noe er verre enn at man må forklare seg mer enn nødvendig når det kommer til såre punkter. Før så tok jeg meg selv i å spørre hvorfor selv når jeg får et nei, men gjør det ikke lenger. Det kan være vondere enn du vet.

 

Tenk deg om 2 ganger før du spør og graver et annet menneske og vær forsiktig med bruk av ordet HVORFOR!

 

Det finnes alltid en grunn til at man ikke vil en ting, at man vil gjøre en ting annerledes eller at man ikke har barn. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å få spørsmål som: “Hvorfor har du ikke barn og skal du ikke få barn snart?” Menneske du spør kan faktisk ha slitt med dette lenge og hennes største ønske kan være nettopp det å få barn. Eller at man spør: “Men du kan jo bare bli med på det, det er null problem” En enkel ting for deg kan være det vanskeligste for andre.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

8 kommentarer
    1. Enig!
      Selv om jeg er en person som har det med å spørre om det jeg måtte lure på, så er man både nødt til å bli litt kjent med personen før en spør i vei om personlige anliggende (er vedkommende åpen, eller typen som foretrekker å holde ting for seg selv, osv), og en må formulere spørsmålet slik at det blir klart at en spør ut i fra interesse for personen, og ikke for å dømme. Dessuten bør man presisere at det er helt opp til vedkommende selv om de ønsker å svare..
      For min egen del, er jeg såpass skrudd i hodet at det eneste jeg ikke vil svare på, er hvor gammel jeg er (mitt personlige korstog mot samfunnets irriterende aldersoppheng *hehe*), Ellers er det carte blank..
      Men her skal det imidlertid sies at jeg f.eks ikke bryr meg hva folk måtte tenke om slikt som at jeg ikke ønsker barn fordi jeg rett og slett ikke er spesielt barnekjær. For mange er dette uforståelig, mens det også finnes de som mener det er egoistisk, osv. En bør derfor tenke seg om før en åpner opp om kontroverser, -om en vil la seg affisere av eventuelle negative reaksjoner eller ei..

      1. Ja man merker fort om man KAN spørre om slike ting og det kommer helt klart an på hvordan man stiller spørsmålet. Så du har mye rett i det du sier. Noen ønsker seg rett og slett ikke barn og det må respekteres. Ja ikke sant, man har jo alltid et valg om man vil svare eller ei. Noe må vi alle tåle å bli spurt om helt klart, men da skal det også respekteres at man ikke vil svare. Og man kan jo se an om personen blir irritert etter et hvorfor før man fortsetter 😛

    2. Veldig enig, samtidig er viktigheten av å snakke om ting også til å ta i betraktning. For de aller fleste hjelper det å være åpen om slike ting, og opplever at det gjør godt å ha slike samtaler, og alt til sin tid da vel og merke,m ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg