En fin dag her i huset

God søndag til dere alle, her i hos oss har det gått i baking i dag og det er så koselig. Mamma lagde alltid julebrød før, og det var så godt og det var en liten tradisjon her i huset. Så i dag har jeg selv forsøkt meg på å lage dette og det ser veldig bra ut. Det er bare så syns at de ble ferdige på et tidspunkt der ingen av oss var sultne i det hele tatt. Så da gikk vi glipp av nystekt med smør og brunost. Regner med de holder seg gode en stund. Fine ble dem ihvertfall.

Det var en lang prosess og fra start til slutt tok det rundt 4,5 time. I mellomtiden mend den modnet, hevet og gud veit hva så lagde jeg noen gule bomber. Det er en ting jeg heller aldri har gjort før, men min kjære nabo snakket om dem og da ble jeg fristet til å prøve. Hver for seg så smaker både kremen og marengsen kjempegodt, men jeg har enda ikke smakt på det sammen, men det ser godt ut enn så lenge, de skal dyppes i sjokolade også før de er ferdig.

Ellers så er jeg skikkelig spent på finalen i håndball i dag, nesten så jeg skal være med selv. Jeg får skikkelig flashback til mine håndballdager når jeg kjenner på spenningen. Jeg har vært med i en finale eller to og vet hvordan det føles. Men å være tilskuer er nesten like så spennende. Det hadde vært så moro hvis dem vant heile shiten i dag. Krysser ihvertfall fingrene for at det skjer.

 

Nå venter jeg på kolonial.no som skal komme med mine matkasser, det er så utrolig digg og bare sitte hjemme, legge inn på handlelisten litt nå og litt da og bestille, betale og få det levert på døren. Ikke bare genialt, men når det er i hus så er jeg ferdig med all mathandel til jul og det er så deilig å tenke på. Nå skal jeg lage oss litt middag og gjøre meg klar til kamp.

Ha en fin 4 søndag i advent alle sammen.

juanita-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

3 kommentarer
    1. Kjenner på skikkelig spenning uten å ha spilt en eneste kamp jeg 😀 Alltid gøy med håndballjentene. Og du har bakt julekake. Det kalte vi det, sikkert fordi de var litt søte. Jeg har vært ute med julegaver til folk 🙂

      1. Ja dette er gøy, spennende 🇳🇴 Jaaa julekake heter det, det er jo det mamma alltid har kalt det, helt korrekt 😊 ikke brød hehe. Kjekt å få levert gaver ❤️❤️❤️

      2. Ja dette er gøy, spennende 🇳🇴 Jaaa julekake heter det, det er jo det mamma alltid har kalt det, helt korrekt 😊 ikke brød hehe. Kjekt å få levert gaver ❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg