Endelig!!!

Tenk at jeg endelig har tid og overskudd til å sette meg ned her på dette kontoret. Det er en fantastisk følelse, men vi har altså hatt fulle dager siste 1,5 ukene så det har rett og slett ikke vært tid. Noen nye bilder har jeg ikke fått tatt, men det er vel nettopp det vi har arkiv for. Men vet dere hva? Endelig kan jeg fortelle at KJELLEREN ER FERDIG!!! Og bare kunne skrive det er jo så herlig. Folk fra forsikringa har bygd opp alt igjen, men før de begynte gjorde vi noen endringer vi har hatt lyst til å gjøre lenge. Nå skulle jo alt ned likevel så hvorfor ikke.

 

Stua er ferdig, men varmekablene virker ikke slik de skal riktig enda så der har vi ikke satt inn møbler engang. Det får vi ta når vi vet med 100% sikkerhet at alt er i orden.

 

Så vi rev litt vegger, satte opp nye og fikk det akkurat slik vi hadde tenkt. Det utgjorde en del mer arbeid da vi ville gjøre dette selv istedenfor å betale snekkerne ekstra for å ta det. Vi tok også byggvask (les julevask)og malingen selv. Og vi er jo litt glad i prosjekter Rune og jeg, mest jeg da, så det ble noen av de også. Jeg finner inspirasjon rundt omkring på sosiale medier da vet du, og blir frista til å ha det slik, eller gjøre sånn. Angrer ikke på det og i gangen nede satte vi opp en spilevegg med knagger til å henge fra seg jakker.Det ene soverommet ble gjort om til et gamingrom/soverom, og jeg skal love dere det var en som ble glad. Alt som var av spillemaskiner osv ble jo ødelagt, så siden vi visste at det var et ønske om en gaming pc så ordnet vi det slik i stedet og det falt virkelig i smak. Tror ikke playstation blir savnet her i huset for å si det sånn.

Før så hadde vi et soverom til og siden det er 2 som delte måtte vi komme opp med en løsning. Da det ikke lot seg gjøre å lage 2 rom pga brannsikkerhet, så utvidet vi rommet som var til dobbelt så stort og kjøpte en romdeler. Det ble knallfint og det fikk vi bevis på når romeierne fikk se det, så utrolig lykkelige.

Walk in garderobe har det vært nede før, men den var egentlig bare rot, så der ble det minimalistisk stil nå og utrolig fint. Lett å holde orden og oversiktlig, ikke noe er bedre enn det. Dette området er lagt opp til å kunne bli kjøkken etterhvert en gang, det ser dere kanskje på rørene. Der har vi ikke funnet på noe lurt for å skjule det enda, men det er under konstruksjon.

I gangen ved vaskerommet var det 2 rom, et rom rett utenfor v. rommet og en gang i selve trappegangen. Der slo vi ned veggen som var ca en meter foran trappa og lagde en stor gang, det ble så mye mer åpent og fint. Litt “ledningskaos” da, orka ikke å gjøre noe med det i dag, men skulle ha opp stjerna. Det verste jeg vet er kaos i ledninger. Må ha de opp og vegg fra gulvet, så den jobben får jeg ta i morgen.

Vi er veldig glade nå alle mann og det er så deilig å kunne legge alt dette bak oss, og bare nyte tiden fremover. Nå skal julen endelig komme i hus. Håper det står bra til med dere alle 🙏

anjellie-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg