Et bedre jeg!

Nå går vi med stormskritt mot et nytt år og hvert år i romjulen begynner jeg å tenke over hva jeg kan gjøre bedre i året som kommer. Er det noe jeg må forandre på, er det noe jeg kan gjøre annerledes for at de rundt meg skal ha det bra og er det noe jeg må forbedre ved meg selv. Jeg har aldri nyttårsforsetter, men tanken på et bedre jeg er alltid til stede. Og et bedre jeg er noe annet enn en feilfri meg.

 

For jeg har gjort mange feil i livet mitt, både i tankegang og gjøremål. Men hvem ville jeg vært uten feilskjær? Det er jo nettopp mine feil som har gjort at jeg har vokst av det og lært. Man lærer mens man lever og erfaringer av både gode og vonde slag gjør at man blir både klokere og tryggere på seg selv. Å feile er ikke bestandig feil, noen ganger så må det til for at man skal gjøre det riktig.

 

Selvtillit kommer ikke av å bestandig ha rett, men av å ikke være redd for å ta feil

 

Jeg tenker ofte til fordel for andre og ikke meg selv, det skal jeg ikke forandre på, for det er den jeg er og fortsatt skal være. Men jeg kan godt bli flinkere til å møte en konfrontasjon i stedet for å gjemme meg for den. Svelge kameler har jeg alltid vært god på, men jeg kjenner at jeg begynner å bli forsynt av den smaken. Og det er jo ikke farlig å stå opp for seg selv når det behøves.

 

Så lenge jeg er den beste versjonen av meg så skal jo det holde langt, det er vanskelig å gjøre det bedre enn det. Men, for å komme dit så må det et par justeringer til og det skal jeg gjøre noe med neste år, nå er det juleferie, så det får vente til 2022. Et nytt år, en ny mulighet og et enda bedre jeg. Og igjen, så skal selvtilliten få en ny boost, den jobber jeg fortsatt med.

 

gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

12 kommentarer
    1. Jeg synes jo du er så reflektert og god ♥
      Ja, hvem hadde vi vært uten feilskjær? Det er vel sånn det er, vi blir aldri utlærte, vi skal gjøre mange feil, men mest bra, livet ut ♥
      Klemmer ♥

      1. Tusen takk for det Eva, jeg tror jeg er det, men jeg føler at jeg kan gjøre ting bedre. Du har helt rett i det at det blir mest bra… livet ut ❤

        Du er så fantastisk ❤

    2. Jeg skal faktisk bli litt mer likegyldig, prøve å lære meg å gi litt mer faen, rett og slett. Det høres kanskje litt harskt ut, men det kommer jo helt an på hvilket nivå man ligger på når man skal begynne i den retningen. Jeg har mye å gå på, dårlig samvittighet for altfor mye, for mye følelser, det stikker dypt når jeg møter folk og opplever ting som ikke er av god natur. Så til alle og alt, jeg vil nok være en litt annen i 2022 enn du kjenner meg fra før.

      Hard mot de som ikke fortjener annet, god og omsorgsfull til ekte folk!

      Ble reine utblåsninga detta 🙁

      1. Det er viktig å kunne gi faen i det man burde gi faen i. Det er lettere sagt enn gjort, men trenger man det for seg selv så er det det beste man kan gjøre. Jeg er også en person som har mye samvittighet i meg og veldig ofte for mer enn jeg burde. Opplevelser av ikke god natur er ikke godt. Det viktigste er å forandre seg til et bedre jeg og passe på at den litt “hardere” du blir en bra forandring 🥰

    3. Jeg skal som Keb over her begynne å gi mer faen. Jeg er for opptatt av at jeg skal gjøre det så himla BRA alt jeg gjør. FOR høye skuldre. Skal ta ting litt mer på hælen, sånn som mange andre gjør.. Og så får det være bra nok..

      1. Ja jeg kunne ikke vært mer enig, jeg overtenker, funderer og får mye dårlig samvittighet for ting jeg ikke behøver.

        Så litt gifaen holdning kan være bra, som han også sier, en fin balansegang 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg