Et bilde sier mer enn 1000 ord!

En gang for lenge siden skrev jeg et innlegg ang bilder og hvordan tiden står helt stille i et fotoalbum. Det er så utrolig fascinerende hvordan bilder noen ganger kan bety mer enn 1000 ord, i hvert fall når det kommer til minner. Foto og bilder er noe som har stått mitt hjerte nært i hele mitt liv og allerede da jeg for første gang kunne velge valgfag på skolen så var det foto som ble valgt.  Selv om at jeg har blitt dårligere på å prioritere det å ta bilder, så ser jeg motiver i alt. 

 

Et fotografi fryser det punktet i tiden hvor det underforståtte både skal skje og har skjedd. Det er det som gjør det så kraftfullt.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, dette er noe jeg skal gjenoppta og utifriluft er en stor inspirasjon når det kommer til dette. Hun tar mange fine bilder egentlig litt i samme gaten som jeg alltid har gjort. Jeg har en stor kjærlighet for vann og himmelen’s farger, men også for det spesielle man kan få frem i macrobilder. Nå som jeg har en Iphone 13 pro max hvor kamera faktisk yter en meget god kvalitet så er det på tide å prøve det ut skikkelig. 

Å ha en hobby er en ting som er viktig for meg og nå som jeg har denne bloggen å drive opptil 3 ganger daglig, så er jo bilder en vesentlig del av den. Så det er bare å brette opp ermene å sette igang for alvor. Og faktisk mene det denne gangen! “Action speaks louder than words” det er ihvertfall sikkert.  Altså, jeg tar bilder hele tiden, men jeg drar ikke ut FOR å ta bilder lenger, bortsett fra når himmelen er som ild eller vannet er blikkstille!

Et lite tips fra meg : Visste du at du kan snu telefonen og ta bilde opp ned, da kommer linsen nærmere målet om du skal ta bilde av noe på bakken feks. Dette gjelder også ved video 🥰 Bilde er fortsatt riktig vei når du åpner det i bildegalleri.

Ha en NYDELIG lørdag, det SKAL jeg ha

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

 

 

6 kommentarer
    1. Takk for tips, jeg har gjort det noen ganger, og det gir en annen effekt.
      Artig å fotografere, og jeg har alltid likt å få bildene i album. Nå lager jeg fotobøker, og det er så koselig å sitte og bla i.
      Gamle fotografier er spennende. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg