Et glass vann….

Jeg satt inne på mitt jobbe rom i sta og kjente plutselig hvor tørst jeg var, og gikk på kjøkkenet for å drikke. Hmm, skal jeg ha taffel, brus, saft eller vann tenkte jeg.. Fikset meg en glass med iskaldt vann med isbiter. Og det var da tanken slo meg “Herregud, tenk hvis jeg ikke hadde hatt tilgang til noe å drikke nå, da hadde jeg dødd litt”. Når jeg hadde drukket litt og slukket den verste tørsten tenkte jeg på de som faktisk ikke kan gå å ta seg et glass varnn, de som må drikke lunkent sølepytt vann feks. Det er da jeg kjenner at jeg virkelig setter pris på noe som for meg er en selvfølge daglig.. Ett glass vann!

Det finnes mange småting som egentlig betyr så mye, men som vi tar for gitt hver eneste dag. Jeg skal ikke si at alle gjør det, og jeg skal heller ikke si at det er unormalt å gjøre det. Men fy søren så heldige vi er som har daglig tilgang til ei seng, mat, hygiene og ikke minst et glass med vann. Tenk at ting som det hadde betydd ALT for noen mennesker i noen deler av verden å ha tilgang til. De som aldri har sett en seng, som daglig er syke av ureint vann, som ikke vet hva såpe er. Det er så vondt å tenke på at så mange mennesker i verden har det slik hver dag.. stakkars mennesker ❤Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har det som jeg har det, og at jeg bor her jeg bor, og har alt jeg trenger i mitt liv. Noen ganger er det godt å kjenne på det slik at jeg setter litt ekstra pris på det jeg har daglig tilgang på. Det er normalt at vi som bor her vi bor ikke tenker over det daglig, det er heller ikke det jeg mener at man skal. Det er mer det at jeg for min del syns det er godt å kjenne på at tanken slår meg på slike ting innimellom og det gjør meg godt å kjenne på min takknemlighet for små ting som det i livet.

“Lykkelig er den som ikke sørger over hva han mangler, men gleder seg over hva han har”

Ha en fin kveld 😘

-Lene-

2 kommentarer
    1. Ja, det er veldig mye vi ikke tenker på, men bare “regner med” liksom. At SÅNN skal det være på en måte. Vann, mat, en seng. Jammen er jeg glad for de tingene, og jeg har ikke så lett for å se negativt på ubetydelige ting, kanskje av den grunn. Vi har det SÅ bra egentlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg