Et zen-modus jeg ikke hadde klart å kommet ut av igjen

På fredag dro jeg en tur på besøk til ei venninne i båten deres, på veien traff jeg flere kjente og for første gang siden pandemien brøt ut så så jeg flere folk enn på lenge. Det er jo da man kjenner hvor godt det skal bli å ha muligheten til å gjøre noe annet igjen. Altså sjøen på kveldstid, jeg tror jeg kunne satt meg ned ved ei brygge og bare blitt der i flere timer, det er så VAKKERT!

 

Rastløsheten glir av meg i møtet med havet

 

Jeg er ikke båtvant og heller ikke mye i båt, men ved havet har jeg vært mye. Det gjør meg tankefull, det gir meg ro og jeg elsker å se på fargene som speiler seg i vannflaten. Jeg elsker å bo her jeg bor, men skulle jeg bodd en annen plass så er min drøm å bo med utsikt over nettopp havet. Da hadde jeg vel gått inn i et zen-modus jeg ikke hadde klart å kommet ut av igjen, så kanskje like greit å bare være besøkende ved sjøen tenker jeg.

I går kveld gikk jeg en tur rundt omkring her, tok litt bilder og koste meg. Noen ganger er det å gå en lengre tur litt vanskelig når man ikke har lyst, mens andre ganger har man bare lyst til å gå og gå. Man vet jo at når det kommer til det meste så er det liksom greit bare man kommer i gang med det man skal. Sheriff pusta og peste innen vi var hjemme igjen og det er et godt tegn på at han fikk en rolig sløv kveld etterpå.

 

Samvittigheten er god når han er utslitt og fornøyd.

 

I dag har jeg hatt litt badebesøk og litt kaffebesøk, det gjorde denne søndagen til en ordentlig koselig dag. Vinden har vært tilstede i hele dag, men den var heldigvis ikke kald. Tro det eller ei, men nå gleder jeg meg til fotball finalen, at jeg i det hele tatt sier det er jo utrolig. Jeg er ikke akkurat en fotballfan, men når man har fått med seg de fleste kampene frem til nå så blir man jo litt engasjert. Så det er rett og slett planen min for kvelden.

Har du hatt en fin søndag?

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

10 kommentarer
    1. Hav, sjø og vann er så godt å være ved. Skjønner du kommer i zen-modus. Ellers var det virkelig nydelig bilder. Sjø-bildene var fine, men bildet av kornåkeren var også vakker. <3

    2. Herlige bilder – og sjøen og en tur med båt er bare nydelig 🙂 Det gir indre ro 🙂

      Ja nå er EM slutt – England tapte igjen 🙁 Men livet går videre 🙂

    3. Havet, ja, det byr på så mye. Jeg regner meg som en av “kystens kvinner”, og havet er viktig for meg også. Spesielt etter at jeg hadde et oppgjør for meg selv om hvor jeg kommer fra. Jeg fikk drømmen min oppfylt da vi flyttet til nærhet til sjøen i februar, og når jeg er i Spania nyter jeg havutsikt til Middelhavet hver dag. Det er så godt, og stort, og nydelig!

      Flotte bilder! Håper søndagen din ble fin, med fotball som bød på litt spenning. 😀

      1. Digg med havutsikt, ikke no er bedre enn det ☀️ Kvelden ble fin, jeg hylte og skrek he-he. Hvem hadde trodd at jeg skulle se et helt vm, ikke jeg ihvertfall 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

    4. Så nydelige bilder. Ja, jeg elsker å betrakte havet og også fjellene. Men hvis jeg skal velge, ville jeg bo i nærheten av havet eller sjøen:)
      Søndagen min gikk kjempebra. Fikk se masse under kjøreturen hjem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg