Fortell meg at DETTE går over… snart! 

Jeg er begynner å bli voksen, men føler meg fortsatt som en 30 åring i mine tanker og måten jeg ter meg på. Noen utfordringer kommer mer og mer frem som jeg sliter litt med og det er noe jeg virkelig ikke har lyst til å slite med! Forandringer i huden, slappere kinn, slappere halsområde og slappere øyne. Jeg tenker helt seriøst ikke over det når det gjelder andre, men tenker over det hver dag for tiden med meg selv og jeg trenger tips. Jeg er 100 % for at man skal være seg selv, være den man er og akseptere seg selv. Og det er nettopp det jeg vil selv også! 

 

Men, det er ikke bare enkelt og nå er jeg inne i en periode der jeg på en måte ser etter disse forandringene, ser etter ting som jeg ikke vil se og finner det hver gang. Jeg VET så innmari godt at dette er livets gang og at det finnes andre ting man heller burde bekymre seg for som er viktigere enn litt slapp hud. Jeg håper inderlig at dette bare er en periode, en fase om man kan kalle det det.

 

Jeg har en blogg der jeg ytrer mine tanker, så jeg tenkte at jeg like gjerne kunne ta med de kjipe tankene på dette også. Jeg tenker ikke BARE positivt over alt i livet, jeg har mine mørke dager også der jeg faktisk tenker som dette og sliter med å akseptere ting slik de er. Jeg vet jeg kommer dit, jeg vet at jeg kunne vært uheldig og ikke være så heldig å oppleve disse forandringene i det hele tatt, så for det er jeg veldig takknemlig. Jeg er takknemlig for livet mitt, nå vil jeg bare komme meg over denne perioden og faktisk godta meg for meg!  Har DU vært gjennom en slik periode? Fortell meg at DETTE går over… snart! 

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

26 kommentarer
    1. Det går over! <3 Men tror dette er noe vi alle må igjennom. Jeg oppdaget plutselig (da hadde det vært sånn lenge) at jeg hadde så mye rynker i ansiktet, og huden ellers var plutselig veldig nedover og lite elastisk, om jeg kan si det sånn. Først ble jeg deppa, og tenkte at nå er jeg gammel nå, livet er snart over osv.

      Men så måtte jeg le litt av meg selv. Dette er jo så normalt, og allikevel så ønsker vi alle fortsatt å ha glatt hud, ikke rynker, ikke grå hår… Jeg måtte jobbe litt med meg selv, men så har jeg valgt å bare godta dette.

      Jeg tenkte jo ikke sånn på det med mine foreldre, besteforeldre. Joda, jeg så at de var rynkete, kiloene kom på, men det var jo sånn det skulle være. Ikke engang de flotteste skuespillere klarer å stoppe aldringsprossessen, om de prøver aldri så mye.
      Mye man kunne ha lyst til å fikse, men jeg velger å godta det. Jeg er bestemor, snart 60, og det viser bare at jeg har levd en stund. Og du verden så fort den stunda gikk! Så i stedet for å sørge over det, så har jeg valgt å snu det, tenke at mer enn noen gang må jeg godta den jeg er/har blitt, og nyte hver dag. 🙂

      Men som jeg forstår deg! Fint at du deler dette også, at ikke alt er bare glansbilder. Det er det som er en hverdagsblogg, dele opp og nedturer, positive og mindre positive tanker. Når det deles opplever jeg ofte at det jeg sliter med blir litt mindre gjennomtrengende. <3

      Må jobbe med meg selv ofte når det gjelder dette. Du er en flott dame! God klem <3

      1. Takk, så godt å høre at dette går over, jeg regner jo med at det kommer lettere tiden ang dette. Men nå er jeg liksom midt i denne “fasen” og følte jeg likesågodt kunne dele dette.

        Man kan ikke være ung for alltid med glatt perfekt hud og akkurat det er på en måte helt greit selv om at man kommer jo til dette punktet hvor det kommer til overflaten. Vil bare så gjerne at det forsvinner fra tankene kjapt som fy 😂

        Nei, jeg tenker heller aldri sånn om andre og jeg syns aldring er en fascinerende ting, bare ikke på meg selv i dette øyeblikk. Her er ikke alt bare glansbilder, det er dager da jeg har lyst til å krype under dyna og bli der, men det blir ikke bedre av det heller.

        Takk kjære deg og takk for en fin kommentar ❤ Klem tilbake til deg

        1. Det blir absolutt ikke bedre av å krype under dyna og bli der på slike dager. Jeg har gjort det en gang, når livet var skikkelig tøft, og det hjalp ikke det grann.
          Så da bestemte jeg meg for at det gjør jeg ikke igjen. 😉 Men lysta har vært der veeldig mange ganger 😀 Slike dager og øyeblikk som du har nå, er skikkelig ille, men det er lys i tunnelen, du ser det bare ikke enda. <3

          1. Nei, jeg har alfor mange ganger i livet krøpet under den dyna og det hjalp ikke stort, man må bare stå i det faktisk og håpe at det går bort snart og godtar livet for det det er. Bra at du bestemte deg for det, det er det beste valget helt klart ❤

    2. Hamsterkinn, grevinneheng, kalkunhals osv. Joda, jeg er i gang også 😀 Men prøver å ikke se for mye på det 😀 Hvis man smiler mye, drar hamsterkinnene seg oppover og synes nesten ikke. Hilsen Annebe 😀 Lært noe av henne. Grevinneheng…har da langermede gensere, og om sommeren så blåser jeg i det. Prøver i alle fall 😀

      1. Da skal jeg smile smile og SMILE!😊 Ja, livet går sin gang, det er helt sikkert, men må bare over denne humpen i veien så ordner det seg helt sikkert. Bra innstilling kjære deg, man må bare prøve å ikke tenke så mye over det❤

    3. I dag kan man jo fikse på alle slappheter sånn just like that, og selv ser jeg ikke noe gærnt i at voksne mennesker gjør det, jeg sliter mer med at unge mennesker bedriver løftinger, fyllinger og hva det måtte være.. men en annen ting, hoppe tau strammer huden, jeg har kjøpt tauet, men ikke hoppet enda, hahaha..

      1. Ja, det kan man og jeg er enig med deg at jeg ikke syns det er så galt at godt voksne mennesker gjør det. Det er et valg hver enkelt gjør og jeg skal ikke si annet enn at tanken er der ihvertfall i dag 😁

        Ahh hoppe tau faktisk, du er i gang ihvertfall, nå gjelder det bare å begynne å hoppe da haha

    4. Takk for et fint og ærlig innlegg 🙂 Jeg har jo bikket 50 selv, og det er klart at tiden tegner seg i ansiktet og fargelegger håret grått. Jeg husker jeg hadde innstillingen om at “når jeg får grått hår, skal jeg omfavne det og være stolt av de grå hårene”. Da jeg var 28 var det en kollega som fant noen grå hår i hodet på meg, – da sa jeg: “Endelig!” 😀 Likevel ble det litt voldsomt for meg for noen år siden da det mørke håret med gråstenk plutselig ble helt hvitt!!! I hvert fall i fronten. Så etter litt nøling valgte jeg å farge håret for første gang. Jeg angret egentlig at jeg ikke bare hadde stått i det naturlige, men heldigvis fem år senere da pandemien satte inn, tenkte jeg at det var på tide å la det vokse fritt igjen og omfavne meg selv som jeg er igjen. Jeg “jobber” fortsatt med å få hele håret til å bli “mitt” igjen, altså den naturlige fargen. Det tar nok et år eller to til…
      Ellers så ser jeg jo i speilet at både rynker og slapp hud er en del av alderdommen også for meg, slik det er for “alle”. Et tips er ikke å stirre så mye på seg selv i speilet hehe… Eventuelt å kaste ut speilet 😉

      1. Ja det er helt klart at tiden setter sine spor og det må man bare godta, men hakke kommet dit enda. Men skal jobbe på og komme dit. Jeg har ikke mye grått hår enda, men farger håret og kommer til å fortsette med det enda en gooooood stund. Ikke klar får å bli helgrå, men er kanskje det når tiden er inne for det.🙈 Jeg syns det er fint på andre og legger egentlig ikke så godt merke til det på andre heller.

        Heldigvis så studerer jeg ikke meg selv sånn daglig, men i dag gjorde jeg det og det slo litt feil ut så det skal jeg slutte med. Har vanligvis et ganske greit forhold til speilet og det jeg ser, men det er klart går man inn for å finne så finner man (behøver ikke å se så godt etter lenger heller, det syns!)😂

    5. Tenk på meg som sliter med dårlig hørsel, for mange er dette aldersrelatert…men har det slik hver eneste dag….
      Fra jeg var født…Om mine øyenbryn er pjuskete og tenna er gule – det blir for meg små små bagateller her i livet.

      1. Har du det? ❤ Jeg skjønner tanken din og jeg vet at man skal være glad for hver dag og tenke på ting som dette som bagateller. Jeg bryr meg ikke om dette hver eneste dag, men i dag var det en slik dag🙈

    6. Trur også definitivt at der er noe alle før eller seinere går igjennom. Sjøl er jeg litt av og på med de tankene..i det daglige gir jeg meg jamt f´en.. men når jeg gidder å se meg sjøl i speilet mer enn 5 sekunder om gangen – daaaa hender det at det kommer noen paniske tanker, ja..men de forsvinner like fort igjen 😉

    7. ❤ De sier det blir bedre..de som har kommet litt mer gjennom fasen. Jeg er fremdeles i 30 åra, men synest jeg det er litt vanskelig å bli eldre. Jeg tror mange kvinner ellers kan synest det er vankelig om de ikke føler det ytre samsvarer med alderen inni også. (Hørt andre si det).Men man må jo bare prøve å akseptere forandringen, og man er tross alt heldig for å bli eldre. Men det er en overgangsfase, og en slags sorg over det, og synest det burde være åpenhet rundt det. Du er nok ikke alene om disse følelesene. Men du er jo veldig flott. Og man er jo selv bevisst på ting andre ikke tenker så mye over. Og jeg tror det blir bedre, men at det er en fase. Og liker at du er åpen om det.

      1. Ja vi mennesker har jo en god egenskap i oss, og det er å godta. Noen ganger kan det bare ta litt tid! Forandringen MÅ jo aksepteres, eller så må man gjøre noe med det på en måte. Jeg tror jeg i første omgang skal innse at det er ikke så “ille” enda, men det er vanskelig å ta innover seg når man egentlig ikke føler at det passer med det indre som du sier❤

        Jeg er SÅÅÅ takknemlig over livet, det er så utrolig mange som ikke engang får oppleve forandringene 😌 Denne fasen skal jeg komme meg over uten tvil, jeg bare følte at jeg skulle dele mine tanker rundt dette, for som du sier så er jeg nok ikke alene om å tenke slik.

    8. Har du prøvd lumispa fra Nuskin?Et fantastisk produkt,er en ansiktsrens,med en maskin med massasje hode og rensekrem til.Jeg er 43,og nå begynt og få litt rynker jeg også,men de bittesmå rynkene jeg hadde fått på kinnene er helt borte🤗Og det etter 3 måneders bruk☺Og huden ellers i ansiktet og halsen kjennes mye strammere.Kommer aldri til å slutte med den😁

      1. Nei, jeg har ikke prøvd det enda, men har venner som driver med disse produktene fra Nuskin. Har hørt mye bra om dem, så vi får se hva jeg gjør etterhvert. Takk for tips, det setter jeg pris på, ha en strålende dag🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg