Fra kaos til drømmebad del 3

Det ble en lang dag i går, men fy søren så mye vi fikk gjort. Nå er ny utgangsdør på plass i garasjen, den får ikke komme på plass før vi er så å si ferdige både i gangen og på badet. For ja, jeg har revet veggene i gangen og fjernet innerdøren slik at vi slipper den bittelille gangen og allerede nå liker jeg det! Vi fikk bygd opp stenderverk til å tette veggen der den gamle dodøren sto. Der skal det nå bli tett vegg. Vi satte også opp og gjorde alt klart til elektrikeren som har vært her i dag. 

 

Så nå er rørlegger og elektriker ferdige inne på badet, det gjenstår bare koblinger når vi er ferdig med resten. Nå begynner det endelig å nærme seg den morsomme delen av det hele. Rune jobber til 14 hele denne uken, så når han var ferdig så hentet vi alle flisene, alle tettiplatene og alt tilbehør. Fy søren de flisene er SÅ fine! Men, jeg sliter med å bestemme meg for baderomsinnredning, det er skikkelig vanskelig! I kveld har vi kjøpt inn resten av materialer slik at vi kan jobbe på etter kl 14 i morgen. 

 Fra vi startet til nå syns jeg virkelig det har gått fort, men så har vi ikke sitti ned en eneste kveld før vi har MÅTTET legge fra oss verktøy og ta kvelden. Vi er jo lystne på å få dette ferdig så fort vi kan få det til, så hver kveld planlegger vi hva som skal gjøres neste dag. Nytt vindu har kommet inn i dag og i morgen skal 2 ut! Gammel isolasjon skal byttes og søppel skal ryddes. Alt dette skjer ikke uten litt blod og plaster, Rune kjørte hånda si inn i en spiker og blodet bare rant ned på gulvet, omg for å si det sånn, men det gikk heldigvis bra da.  

 Jeg stanga hodet i vannrøret som er et STEINHARDT kobberrør, ævv! Og jeg slo også hånda inn i en spiker, men det var ikke på langt nær så ille som Rune. Men, han er jo laget av jern, så mens jeg sprang å hentet plaster til mitt lille sår så jobbet han videre. Veldig godt at alt vi skal jobbe med fremover nå er i hus, bortsett fra tak på badet, der holder vi på å bestemme oss for hva vi skal gjøre. Har egentlig ikke lyst på baderomspanel, men heller ikke jobben med gips. Men fy søren så moro dette er. 

Håper dere har fine dager og tilgir meg for dårlig engasjement 🥰

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

16 kommentarer

Siste innlegg