Fra kaos til drømmebad del 7

Mandag og ny uke er i gang, her i huset er det fortsatt kaos, med både maling pussing og verktøy overalt. Sånn er jo oppussingsprosessen, kaos før det er ro. R får ikke gjort noe og må ta dagen i dag også rolig, har man vondt så har man vondt. I går malte jeg gangen og der begynner det virkelig å ta form nå, lister og foring i døren mangler pluss litt pussing av sparkel på 2 vegger før jeg er helt ferdig med maling av gangdelen. Men forskjellen er stor fra før og etter!

I dag så er det endel praktiske ting som skjer, tak og isolasjon til badet skal kjøpes inn. Der bytter vi alt og takk og lov for det, mye rart kan skjule seg bak vegger og tak, det er ihvertfall sikkert. Fukt i isolasjon lukter ikke mye godt og lufterørene skal bort. Det er rundt dem problemene ligger, vi må ha utlufting på badet så klart, men det skal komme i andre former, nå blir det vifte og hullet i taket er historie.

 

Etter at ny isolasjon og nytt tak er på plass, så skal vi i gang med å smøre primer og membran overalt og steget etter det er fliser. Jeg gleder meg så til å komme til den delen og jeg er sikker på at det kommer til å bli så bra. Det viktigste er planleggingen først, utregning på antall og kapp er viktig å ha klart. Og the keyword er stressfritt! Skynde seg sakte er kanskje en god plan, for har man først smurt på lim så må flisa opp. Det blir spennende og moro.

Når det gjelder dette jeg skrev om her om dagen at  “Planene mine for taket der inne går ikke, eller jeg skal få det til på en måte, men ikke som planlagt. Enkelt og greit fordi leverandøren har et minimums bestillingskrav på 5 stk og jeg trenger bare 2. Pga prisen pr stk så kan jeg ikke bestille 5. Så blæh! ” så ordnet det seg og jeg får bestille 2, med gratis frakt levert på døra. JIPPI! Alt ordner seg!

Tidligere oppdateringer fra denne prosessen kan du lese HER  

Håper dagen din blir like bra som det DU er 🥰

luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

  

16 kommentarer
    1. Gangen også ja 🙂 Så fint det blir! Ja nå nærmer dere dere flisene. Jeg har litt det gulvet i tankene ennå jeg… phu… og at dere fikset det selv 🙂

      God mandag til deg 🙂

      1. Ja ofte så blir det mer enn man planlegger, men når vi likevel skulle stenge døra inn til lilledoen så kjørte vi på🥰
        Det gulvet tok nesten knekken på meg, men klarte heldigvis å holde hodet på skuldrene, takk for omtanken❤

        Klem og fin mandag til deg også🥰

    2. Så synd at R sliter med ryggen enda..krysser fingrene for at sofatjenesten gjør mirakler snart.
      Men flott fremgang likevel – blir sååå bra.. og så flott at det ordna seg med planene for taket, da 😊
      Ha en superflotters mandag ❤

      1. Det er no dritt, men det får ta den tiden det tar 💪💪💪
        Ja skal innom på bohus i dag og «kjøpe» den med hjem så jeg får sjekket om den går 🙏

        Ja tenk det, alt ordner seg til slutt 🥰

    3. Så flinke dere er! Lurt å planlegge og skynde seg langsomt, det koster krefter underveis! Spennende å se resultatet 😉💪🏻

    4. Det blir så fint!😊
      Håper ryggen til mannen din blir bedre.
      Det er ikke noe kjekt å bli plaget med ryggen midt oppi oppussingen.
      Ha en fin start på den nye uka!🤗

      1. Takk så mye 😊😊

        Den er heldigvis bedre, men må bli BRA før vi er i gang igjen 🤗 Nei passer veldig dårlig, men lite å gjøre med det 🤦‍♀️

        Takk det samme til deg 🥰

    5. Artig å følge oppussinga, og det blir jo så fint! 😀
      Litt av et prosjekt dere har. Vi er heldige og har det litt enklere, mest maling og gulvlegging og små rom ☺️

      1. Så koselig å høre🥰

        Ja det er virkelig litt av et prosjekt, men vi koser oss masse med det. Dette er det nest siste store prosjektet vi har. Nå gjenstår kjøkkenet så er vi FERDIGE.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg