Har jeg endret meg som blogger? Spørsmål og svar blogg versjon.

Hvor lenge har du blogget?

Jeg la ut mitt aller første innlegg den 14.11.2018 kl.13:56 så det begynner å nærme seg 3 år. 

Hvorfor valgte du bloggnavnet ditt?

Jeg husker ikke helt hva jeg tenkte når jeg skulle velge navn til bloggen, tenkte egentlig bare at jeg skulle ha et navn som er meg. Angrer litt og skulle ønske jeg hadde valgt leneelisabeth.blogg.no, bytte til det kanskje?

Hvem inspirerte deg til å begynne å blogge?

Leste Sophie Elise i mange år, så utviklet det seg til at jeg begynte å lese flere og flere bloggere. Jeg startet faktisk en blogg i 2008 ish, men jeg var ikke god til å trykke publiser. Det var skikkelig skummelt syns jeg. så den avviklet jeg kjapt. Er jo kjekt å publisere innlegg hvis man først skal ha en blogg så hehe. Men jeg visste at jeg en dag ville blogge jeg også, så andre bloggere inspirerte meg til det.

Hvem var dine første bloggvenner?

Mettask og LenaLykke var de jeg snakket mest med aller først og etterhvert så har det blitt mange flere. Det er så hyggelig å bli kjent med andre bloggere og det er så utrolig mange fine. Rart hvordan man kan finne kjemi gjennom ord og bilder.

Har du endret deg som blogger siden du begynte å blogge?

JA! Jeg skal fortelle om alt som skjedde oppi hodet mitt da jeg startet og blogge. Da jeg startet bloggen min tenkte jeg ikke så mye annet rundt det enn at jeg ønsket en plass å skrive. Dette var da på blogsoft og innleggene mine kom ikke ut på forsiden av blogg.no. Kunne innimellom betale for en shoutout på side2 eller nettavisen, men det gjorde jeg ikke så ofte.

Jeg har jo lest endel blogger opp igjennom tiden, og fikk med meg endel (les ekstremt mange) krasse kommentarer enkelte fikk. Tenkte da at herregud, så utrolig tøft gjort det er å komme seg gjennom stormer med hat, hvordan hadde jeg taklet 1 brøkdel av det tro.

Satt vel etterhvert igjen med følelsen på at det var bare noen av mine venner som leste min blogg, så jeg slappet av litt og syns ikke det var så skummelt likevel. Og da blogsoft skulle stenge så ville jeg jo ikke slutte å skrive så da måtte jeg jo søke meg over på WP. Og svaret på det ble “Velkommen til WP og din nye blogg”.

Da kjente jeg at jeg ble skikkelig redd, for nå var liksom ikke bloggen min så anonym lengre, og jeg følte sterkt på en prestasjonsangst. Jeg hadde frem til da brukt mange timer av en dag for å levere, jeg sminket meg, og tok ikke et bilde uten sminke og filter. Dagene mine gikk til å tenke blogg, blogg, blogg…. Så kom det en kommentar som satte meg helt ut..

Det var en mild kommentar, som ikke gikk på meg personlig egentlig, men den var ikke positiv. Den lille kommentaren satte meg i en situasjon der jeg bare ville stenge bloggen, for jeg tenkte at hvis denne kommentaren setter meg såpass ut, så er ikke dette noe for meg. Jeg ville ikke legge ut innlegg på ny plattform! Så jeg bestemte meg for å slutte…. i et par timer hehe…

Jeg følte at jeg ikke var bra nok, at jeg ikke klarte å levere som alle andre og at jeg ikke hadde et spennende nok liv til å få lesere osv osv… Jeg ble kritisk til meg selv, begynte å finne feil ved meg selv, og bilder jeg før synes var fine var nå stygge. Dette begynte å tære på den lille selvtilliten jeg hadde, jeg likte ikke meg selv, og den jeg følte jeg hadde blitt.

Så kom jeg til et punkt der jeg måtte ta et valg. Enten så måtte jeg ta et oppgjør med meg selv og fortsette med jeg vet jeg er så glad i, skrive og ta bilder. Eller så var det bare å slette bloggen. Tanken på å slette den var nok til at jeg fokuserte på det jeg liker og sluttet å være så kritisk til meg selv. Så jeg bestemte meg for at jeg er meg, og jeg gjør så godt jeg kan filter skal jeg aldri bruke igjen og denne samtalen med meg selv førte til det som nå er det beste jeg vet, nemlig å blogge og blogge om AKKURAT det jeg vil ❤ Og slik har det fortsatt og selvtilliten til mine innlegg er forbedret 100 %.

 Hvor mange innlegg har du skrevet?

1436 innlegg (1437 med dette) og jeg vet at det er 2-3 innlegg jeg har slettet.

Har du ett innlegg du er ekstra fornøyd med?

Det er jo noen som jeg kanskje enten har lagt litt ekstra sjel i enn andre og jeg har et som er for meg et viktig innlegg jeg la ut for lenge siden, det kan du lese HER.

Hvilke blogger leser du fast?

Dette delte jeg for noen dager siden, så bloggere jeg leser fast kan du finne HER og HER, flotte bloggere ❤ Det er ikke alle jeg er innom HVER dag, men prøver å ha en liten lese blogger time eller to på kvelden.

Hvilke kategori har du flest “mye leste” innlegg i?

Må bli kategorien hverdag det da, jeg var veldig flink til å legge innlegg i riktig kategori før. Gjør det innimellom, men som regel havner det i hverdag mappa.

Hvis du skulle reklamert for noe på bloggen- hva ville du valgt?

Jeg ville ikke hatt en blogg som reklamerte for noe hver eneste dag, men skulle det vært noe så må det være noe jeg virkelig har prøvd, testet eller kan gå god for med 100 % ærlighet.

Er det noen bloggere du ser opp til?

Det er mange jeg beundrer, blir inspirert av og syns er veldig kreative, men ingen jeg vil spesifisere.

Har du blitt påvirket av noen bloggere til å kjøpe noe?

Njæææ (les ja), jeg har brukt et tilbud eller to på ting jeg kanskje skulle ha likevel.

Hvorfor blogger du?

Fra jeg var ung helt frem til nå så har jeg vært glad i å uttrykke meg. Jeg skrev så mye og hadde så mange dagbøker, men også ringpermer fulle av både dikt og historier. På skolen var det en ting jeg virkelig følte meg sikker på og det var å skrive stil. Der utmerket jeg meg fordi jeg alltid hadde en mening om ting og ut ifra små stikkord formet jeg ut historier. Etter hvert som jeg ble eldre begynte jeg å skrive sanger, tekster og taler for venner og kjente til spesielle anledninger. Jeg bare elsket det å se at små ord ble til setninger.

Ordene og tankene mine ble skrevet ned i dagbøker så lenge jeg kan huske tilbake og ble fylt med både 1 og 2 A4 sider daglig. Så bestemte jeg meg for å dele tanker isteden for å skrive kun for meg selv. Det kan jo være derfor min blogg er en hverdagsblogg.

Bloggen min ble fort til noe som virkelig står mitt hjerte nær. Jeg bruker den som terapi på dårlige dager, som en venn når jeg vil fortelle om en opplevelse og som en god plattform der jeg kan ytre mine meninger. Gjennom bloggen har jeg blitt kjent med utrolig fine mennesker, jeg finner støtte i mange av dem. Har også fått kjent på den følelsen av å kunne være til hjelp når jeg har blitt kontaktet. Jeg føler meg som en i gjengen og kommer ikke til å slutte å skrive før det stopper av seg selv.

Vestfrøken, du gjorde det igjen… inspirasjon! ❤

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞
 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Svaret ditt til spørsmålet om du har endret deg som blogger var helt herlig, beste jeg har lest i en blogg på en stund, det var så hjertegodt og gjorde meg glad.
      Glad på dine vegne, GOOD 4 U 👍🏾❤️

    2. Glad du ikke ga deg, fysj for dumme kommentarer. Vi bør bare overse sånt. Og gå på videre sånn som vi liker 🙂 En ting som er litt morsomt, mange tror at man ikke syntes på bloggsoft, men det gjorde man! Det som var greia var at det var så MANGE bloggere så man “forsvant” ut av syns-vidden/feeden på forsiden ganske fort, men man VAR der noen sekunder, minutter. Jeg var der i mange år, og vet det 🙂 Men som sagt, det ble kort tid for de som ikke shoutet, vi “hang” ikke lenge på forsiden. Men KOM ut på “rullen” 😀 Nå er det færre bloggere, så vi blir litt lenger, før vi forsvinner under “kanten” 😀

      1. Ja, jeg er veldig glad for det nå, måtte bare ha en samtale med meg selv om det først ♥️ Ahaaa jeg trodde ingen så at jeg var der engang jeg. Uansett så liker jeg systemet her på denne plattformen så mye bedre 🙏

    3. Dette synes jeg var utrolig fint å lese. Det å høre om hvordan du opplevde starten av bloggingen og frykten for negative kommentarer/dårlig selvtillit, – huff… Det gleder meg at dette ikke er noe du “tenker på” lenger, og jeg må si at jeg liker veldig godt at du uttrykker deg med meg enn “en setning”. Man blir litt kjent med deg, og jeg liker det jeg “ser” (les: leser). Jeg kjenner meg også veldig godt igjen i det med å skrive mye, fortellinger, dikt, sanger osv. Jeg skrev ikke så mye dagbok, – det ble en veldig kort periode, men alt det andre kjente jeg meg veldig igjen i.
      Stå på, – jeg har sansen for deg og bloggen din, – det lille jeg har vært innom foreløpig. Er ganske fersk…

      1. Jeg får sånne bittesmå perioder hvor jeg tviler litt på meg selv, men de forsvinner i løpet av meget kort tid 😃😃 Åh takk så hyggelig, jeg skal sette meg litt inn i din blogg også, har vært innom altså 🥰

    4. Jeg tror mange kan kjenne seg igjen i den usikkerheten du beskriver her. 😊Det er jo litt skummelt å være synlig på denne måten. Jeg kjenner meg godt igjen, men er nok mindre hårsår nå enn i begynnelsen av “bloggerkarrieren” min.😉

    5. SÅ flott å lese 😀

      Og dette å skrive og dele bilder er så herlig! PLuss alt annet man kan dele, få tips om og kanskje gi tips om – og alle nye bekjentskaper i bloggverden 😀

      Kanskje kopierer jeg spørsmålene her og lager et slikt innlegg 🙂

      Lag deg en fin dag 🙂

      1. Ja det er jo en fantastisk plass å være, det et ihvertfall sikkert 🥰 Kopier ivei, det er nettopp det jeg har gjort også. Blir hyggelig å lese dine tanker på disse spørsmålene ☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg