Heldigvis!

Vi mennesker er virkelig tilpasningsdyktige må jeg si, vi er flinke til å lære oss vaner, lære oss å leve med forandringer og jeg syns vi gjør en god jobb. Det er jo ganske sprøtt å tenke på forskjellen på tankegang da covid var helt nytt frem til nå. Jeg er fortsatt redd for å få dette, men det styrer ikke hverdagen min på samme måte som det gjorde i fjor. Heldigvis! Jeg er fortsatt redd for at noen jeg kjenner skal få dette og bli skikkelig syke, men jeg har gudskjelov ikke opplevd det.

 

Mars 2020

Da brukte jeg hansker på butikken de gangene jeg torde å gå dit, jeg vaska all emballasje på maten jeg eller Rune kjøpte før jeg tok dem inn hjemme. Alle dørhåndtak ble vasket flere ganger daglig og påbud med munnbind startet tidlig for min del. Smittetallene i Norge var høye, men langt ifra som i dag, men man fikk ikke teste seg når en hadde symptomer og det føltes vanskelig. Hvor smitten var visste vi jo ikke og det var en skummel situasjon.

Mai 2021

Smitten har eksplodert mange ganger i landet siden i fjor, men nå vet vi jo hvor smitten er. I Larvik er det nå meget høye smittetall, tall som vi hørte om på landsbasis i starten. Og attpåtil er byen pålagt å avse vaksiner til kommuner som er hardt ramma, vel!!! Uansett så var poenget at nå vasker jeg ikke emballasje, jeg går på butikken uten problem og dørhåndtakene vasker jeg når jeg vasker huset. Det er ganske utrolig å tenke på hvordan man lærer seg å leve med forandringer. Det er en del av hverdagen enkelt og greit. 

 

Jeg syns fortsatt synd på ungdommen, enslige, folk som er alene uten familie, helsevesenet og andre som må stå oppi dette hver eneste dag (all ære til dem)! Firmaer som taper, taper og taper inntekter ved nedstenginger. Det er de som kjenner EKSTRA godt på dette. Vi voksne som har noen å dele hver eneste dag med klarer oss jo veldig bra. Håper likevel at dette snart er historie og at alt blir som normalt igjen.

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg