Husk alt sekundene teller

🙏I dag er det refleksdagen og derfor vil jeg minne deg på å ALLTID bruke refleks i mørket🙏

Syns du det er flaut å bruke refleks sammen med vennene dine? Da tenker jeg det er enda verre å overhodet ikke kunne være sammen med vennene dine fordi du ikke ble sett av en billist i mørket. Eller har du opplevd å nesten kjøre på noen i mørket? Du er ikke alene, for det ER vanskelig for en som kjører i mørket å se deg uten refleks. Det er urettferdig ovenfor deg selv og de som kjører å IKKE bruke refleks. Hva hvis du har på helt svarte klær, går over veien fordi du TROR at bilen ser deg fordi du ser bilen så godt. Da kan det gå galt. Det er viktig at voksne også bruker det, det fikk jeg virkelig erfare her.

 

❤ Husk alt sekundene teller ❤

 

Tenk om bilene hadde kjørt uten lys slik at du ikke hadde sett dem, eller som med el biler ikke hørt dem. Hadde du da blitt irritert og sagt at det var skikkelig farlig.. hadde du reagert på det? Det tenker jeg nok, akkurat slik tenker de fleste bilister om deg som ikke bruker refleks også. For hvem har lyst å kjøre på noen? INGEN! I dag får man kjøpt kjempekule reflekser som er veldig synlige, det er viktig.. Går du uten refleks vil en bilist i 50 km/t kun ha 2 sekunder på å se deg. Bruker du refleks har bilisten 10 sekunder til rådighet. Bruk refleks så blir du synlig i trafikken. Jeg har disse som alle her i huset bruker 🤞

Ha en fin kveld og husk REFLEKS i mørket.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg