Hva skjer med verden?

I dag når jeg våknet fikk jeg et sånt lite flashback fra jeg var liten. Vi visste jo at det skulle komme snø i dag, men om det skulle komme her eller ei det var noe usikkert. Likevel så hadde jeg en sånn følelse i meg som jeg hadde den gang da jeg var liten og spent på om snøen var kommet eller ei. Og det første jeg gjorde var å sjekke ut vinduet. Ingen snø! Vel, da var det bare å starte dagen som vanlig da, ble heldigvis ikke skuffa slik jeg kan huske jeg ble før. Det hadde isåfall vært kjipt, for det er ikke mye snø å skryte av på vintrene nå lenger.

 

Før så hadde årstidene en klar skille mellom seg, nå så kan vinter være høstvær hele sesongen og våren kan være varm som sommeren. Så i bunn og grunn har vi egentlig bare 2 årstider noen år. Vår og Høst!

 

Det jeg husker best fra før i tiden er jo at vi kunne lage snømann hver eneste vinter, og det å stå på ski var jo en fast vinteraktivitet. Og når våren banket på døren, så var de bare flekkene som kom frem med asfalt en tid jeg aldri glemmer. Følelsen av å ta på joggesko igjen. Hva skjer med verden? Hvorfor er det ikke slik lenger? Skal vi ende opp med mindre og mindre snø på vinteren? Det er jo så vakkert med snø på bakken når vinteren virkelig setter inn. Regn kan vi ha ellers i året. 4 årstider syns jeg vi skal ha.

Ha en god natt

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg