Hva tenker du?

Jeg må jo si at det her vaksine greiene begynner å bekymre meg litt da. Skal man liksom ta en ny vaksine hver sjette måned for at den skal holde immunforsvaret på «topp»? Det er jo ikke akkurat så veldig interessant! Flokkimmunitet, kan ikke akkurat si at vi har sett så mye til det, ikke at det var en garanti at det skulle bli det, men! Det er jo helt sjuke smittetall i Norge for tiden og det forundrer meg ikke om det kommer nasjonale tiltak som vil gjøre hverdagen annerledes. Igjen!

 

Kan man føle seg trygg for å ikke bli alvorlig syk når man har fått 2 doser tro? Litt usikker kan man si! Spesielt når 51% av de innlagte er vaksinerte voksne mennesker.

 

Jeg for min del synes jo at både antibac og munnbind burde Egentlig bare blitt værende. Så vanskelig er det ikke å bruke det, spesielt på plasser hvor det er veldig mye mennesker. Hvis det kan hindre at smitten florerer, så why not? Jeg bruker antibac uansett hvilken butikk jeg går inn i Men nå er vi jo på det stadiet at jeg faktisk hadde følt meg litt «dum» hvis man kommer gående med munnbind. Jeg bruker det ikke nå selv, men jeg vet, jeg kan, hvis jeg vil. Men jeg synes egentlig alle kunne gjort det. Hva tenker du?

mariposa-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

11 kommentarer
    1. Tenker at vi “åpnet opp” for tidlig og for plutselig. Men det er jo ikke noe fastisvar på hva som er riktig, og man kan egentlig ikke forutsi noe sikkert. Munnbind er greit, og nyttig prevantivt. Men vi kan jo ikke holde på med skumle vaksineringer, som ikke en gang hjelper… i all evighet. Og dessuten aner vi ikke langtidsvirkningene av dem. Tenker da spesielt på bivirkninger.

      1. Det er jo nettopp det, man vet jo ikke fasitsvaret 🤦‍♀️ Vi får bare følge med å ta det som det kommer tenker jeg. Jeg passer på meg og mitt ihvertfall 😊 Nei man vet jo ikke det, men det vet man jo heller ikke om man får covid. Vanskelig ♥️

    2. Om jeg får tilbud om en tredje vaksinedose, kommer jeg trolig til å ta den. Jeg var absolutt blant de mest hysteriske og samvittighetsfulle ift smittevern. Jeg vil fortsatt være blant dem som vil følge nøye opp om det blir strenge restriksjoner igjen, men pr i dag lever jeg relativt normalt. (Jeg er ingen festløve eller ivrig “klemmer” , men jeg omgås venner og kjente på vanlig måte uten å tenke på å holde lang avstand.) Det kommer jo ingen garanti med dette livet uansett, og livskvaliteten reduseres veldig hvis man skal gå i konstant frykt og irritasjon over alle som ikke gjør som de “bør”. Så: Inntil videre holder jeg skuldrene senket. 🙂

      1. Jeg gjør nok det jeg også, var ganske hysterisk jeg også. Ble skikkelig redd for å få det faktisk så det er litt godt å leve «normalt nå». Er heldigvis ikke en byflyer jeg heller så jeg er jo stort sett hjemme likevel, men det er godt å omgås mennesker igjen 😊

        Nei vi har ingen garanti for noe og får leve hver dag for det den er 😊😊 Så følger man de råd som kommer

        Ha en fin fredagskveld

    3. “Flokkimmunitet” tror jeg nok vi kan se lenge etter 🙈 Når det gjelder antibac og munnbind er jeg helt enig i 😉 Jeg har fått 3. dose, er i risikogruppa og kommer nok til å bruke munnbind nå når jeg kommer hjem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg