Hvert øyeblikk har en betydning!

Det har ikke alltid vært slik som dette det er en ting som er helt sikkert, men det er slik nå. Så klart ikke hver dag, men stort sett. Altså, hva gjør meg lykkelig i hverdagen, hva gjør at jeg innimellom bare tar meg selv i å smile for meg selv og hva er det som får meg til å tenke positivt. Det er ikke de store tingene, det er faktisk de aller minste. Som for eksempel :  

  • Jeg våkner til en ny dag 
  • Sola skinner 
  • Nyvaskede klær 
  • Mat i kjøleskapet 
  • Et smil fra barna 
  • Regninger som er betalt 
  • Ett mål jeg har satt som er nådd 
  • En oppgave jeg har nailet 
  • En liten lapp med “i love you” om morgenen, enten det er fra meg eller til meg 
  • Venner 
  • Familie 
  • Rosa skyer på himmelen
  • Et godt ord til eller fra noen 

 

På dårlige dager så er det viktig for meg å huske på de små tingene som utgjør stor forskjell. Det har hjulpet meg ekstremt mye mang en gang og jeg er så utrolig glad for at jeg har lært det å omfavne det positive og ikke henge meg opp i det negative. Og nettopp DET ønsker jeg for DEG også.  

Fortell meg 5 ting som gjør DEG lykkelig…. 🙏

Nyt dagen 🫶

radith-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

 

19 kommentarer
    1. Ja de små øyeblikkene er veldig viktig, kanskje mest når det henger noen tunge skyer over hode på en.

      5 ting som gjør meg lykkelig:
      – Våkne opp uten at det verker over alt
      – At jeg har klart å betale alle regningene uten å blakke meg helt
      – Pus har det fint enda en dag
      – At sola skinner
      – Akkurat nå i dag er det at jeg vet at jeg bare har igjen maks 10,5 uker og 41 dager igjen å jobbe 🥰

      Ønsker deg en flotters midtiukendag, klem 🤗

    2. De tingene du lister opp er jo deler av det som gjør en lykkelig, at en har mat, rene klær osv. men du skriver i innlegget ‘ting som gjør at du tar deg i å smile for deg selv’. Vel, det er overskyet og grått, plutselig ser jeg (1) solstrålene på balkongen, da smiler jeg. (2) snuppen min og jentene mine, altså min lille familie får meg til å smile, (3) når jeg ser morsomme små dyr, som ekorn, pingviner, edderkopper, marihøne og så videre, (4) når jeg møter kjekke mannfolk på gata, (5) roadtrip.

    3. Det er fint det, å tenke på alle de små øyeblikkene som gjør en lykkelig – og hvor stor betydning de egentlig har <3

      De små ting som
      * å klare å stå opp og være selvhjulpet
      * være positivt til dagen – det å gi og motta gode energier
      * vite at det er noen der for meg – kjæreste og venninner
      * smilet som gir så uendelig mye – fra speilet og alle rundt
      * tryggheten i selve livet

      Men så mye mye mer,,,,

      Lag deg en fin fin dag 🙂 klem

    4. Å ja – så sant!
      5 øyeblikk med betydning for meg:
      – når ungane mine sier GLA i deg mamma…
      – når jeg er ute på tur og ser noe vakkert…
      – når jeg kan slenge meg i bobilen og dra avsted med ukjent mål…
      – når jeg kan trene – og gjennomfører med stil…
      – når jeg hjelper en takknemlig klient på jobb…

      🙂

    5. 1) Fysikken / helsetilstanden min. Jeg er velsignet med en uvanlig god fysikk/helsetilstand som jeg er meg stadig mer bevisst på ikke å ta som en selvfølge. For jeg er fullt klar over hvordan helsen er det eneste en ønsker seg i de tilfeller der den går tapt..
      2) Båndet til ‘The furry 5’. Det er ingen jeg elsker høyere enn dyrene mine. – De er 1 pri.
      3) Gjester som uttrykker at jeg tilfører en typ ekstra spiss på opplevelsen deres i restauranten.
      4) Å tilhøre det mindretall som faktisk slipper å være redd for ikke å klare å få primærbehovene mat/drikke, medisin, klær og husly dekket er også noe jeg bestreber meg på å bli mer bevisst på at slettes ikke er noen selvfølge..
      5) Familie & venner (bloggvenner selvsagt innkludert)

    6. Jeg er litt sent ute, men… Åh, får jeg bare fem? Ok, ting som gjør meg lykkelig:
      – våkne til dager uten umiddelbare bekymringer
      – et godt smil fra noen
      – at jeg har folk i livet mitt som bryr seg på en positiv måte
      – å vite at døtrene mine har det godt
      – fred

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg