Hvorfor akkurat deg

“Hva gjør deg til den beste venninna mi. Hvorfor akkurat deg, hva er det du gjør som er så riktig, og hva så jeg i deg den gangen vi møttes, jo det skal jeg fortelle deg”

Jeg var snart 14 år og det var noen dager før første skoledag i 8.klasse.. Jeg og noen venninner var oppe på skolen og “hang”. Så kom du, ny og fresh her på det lille stedet vi bor. Jeg syns du så så kul ut.. tøff jente liksom! Jeg så på deg, vurderte i et sekund, og frempå som jeg var sa jeg: “Hei du, hvor er du fra’a?” Du svarte: “Jeg er fra Sandefjord, og jeg gikk på Ranvik ungdoms skole før” på en litt sjenert måte… “Jeg skal begynne på skolen her i klasse 8b”.Oioi min klasse tenkte jeg..

Jeg syns det var så spennende, du var  tøff og kul som skulle begynne på en skole der du ikke kjente noen. Jeg beundret deg for at du torde det. Jeg selv var allerede da et vanemenneske, og kunne ikke tenke tanken på å skulle bytte skole. Vi snakket litt og jeg tenkte: “Her må jeg være førstemann til å kapre deg” og sa: “Du kan godt henge med meg om du vil?” Du svarte akkurat det jeg ville høre: “Ja så klart, det vil jeg”

Ettersom jeg begynte å kjenne deg, fant jeg ut at DU skulle være min beste venn for alltid. Og slik ble det også, resten av ungdomskole tiden hang vi sammen og når vi var ferdige flyttet vi bort sammen. Vi skulle begynne på Haugetun folkehøyskole. Vi hadde en fin tid sammen, og det er mye jeg ikke kommer til å glemme fra den tiden der og alle opplevelser med deg. Du var den som formet den ordentlige siden av meg, du hjalp meg til å bli den jeg er i dag. Vi er forskjellige, men så like likevel, kanskje fordi vi i bunn og grunn har lik tanke på veldig mye i livet.

Takk for at du har vokst opp sammen med meg, holdt meg i nakkeskinnet og lært meg gode verdier i livet. Du er så utrolig snill, du er hjertevarm, omsorgsfull og den første jeg ringer hvis jeg trenger noen å snakke med. Nå skaper vi flere minner sammen, da jeg er så heldig at du fortsatt er min beste venninne og nå er jeg 50 og du kommer etter i desember.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

Repost fra 2019

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg