Ikke alle er sånn når de er sammen med venner

Jeg har alltid vært glad i de små tingene, hverdagsgledene, den lille bekreftelsen på at man blir satt pris på, gjør noe bra eller at man i beste fall inspirerer noen. DET er blant annet slike ting som gir meg lykke i hverdagen. Og et ordtak jeg er veldig glad i er at man skal være mot andre slik man vil andre skal være mot deg. Så jeg bruker å gi av meg selv også, hvis jeg liker noe uansett om det er noe jeg leser, ser, opplever eller blir imponert over. Har jeg mulighet til å uttrykke det til den det gjelder, så gjør jeg det. Man skal ikke være redd for å gi komplimenter, jeg er ikke det, for jeg vet selv hvor utrolig hyggelig det er å få den meldingen, få den klappen på skuldra eller få det smilet.

 

Det kan være at jeg sitter sammen med noen som ordlegger seg fint til noen om noe og det behøver ikke å være til meg engang, så kan jeg si at det var utrolig fint sagt. Det kan være at noen gjør noe for noen som man kanskje vanligvis ikke gjør, det gir glede. Disse tankene kom til meg i går når jeg var på butikken. Det  var en del ungdommer der og en gammel dame spurte en av guttene om han kunne hjelpe henne med noe hun trengte å få ned fra litt høyere opp. Måten han svarte henne på var så utrolig hyggelig og han spurte til og med om det var noe annet hun trengte hjelp til.

 

Sånne ting er så fint å se på og det er så bra at han var så god og snill med henne selv om at han var der med flere kamerater. Ikke alle er sånn når de er sammen med venner. De var en litt tøff gjeng med gutter, ord som hørtes godt og en litt jeg eier stedet oppførsel (som mange guttegjenger er). Men akkurat da var det et øyeblikk med omtenksomhet, hjelpsomhet og en rolig tone i stemmen hans. Altså sånne ting får meg til å smile! Veldig mange mennesker er raske på labben når det kommer til å si hva de ikke liker, hva du gjør feil og hvordan du burde gjort det. Og det er greit HVIS du også uttrykker deg til personen når det er gjort rett også.

Ha en fin dag og ta vare på deg selv.

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

6 kommentarer

Siste innlegg