Ikke bær på vonde eller vanskelige følelser alene..

Det er ikke bestandig enkelt å være menneske. Alle har vi ting vi sliter med som kanskje er angst, depresjon eller noe annet som ikke er godt. Vi har alle sammen ekstremt mange følelser i oss. Noen får vi uttrykt godt, andre ikke. Og det er nettopp de følelsene man ikke får uttrykt som er de vanskelige. Er det fordi vi er redde for å ikke bli forstått, redde for å bli sett ned på, redd for å bli gjort narr av? Ja det er nettopp det, fordi det er ikke alle som forstår, det er ikke alle som har opplevd det samme som deg. Og for dem er det det vanskelig å forstå. Det er ikke lett for andre å sette seg inn i din situasjon.

Men har du lyst å snakke, fortelle om noe, gi uttrykk for hva du føler. Gjør det, få det ut, snakk med noen om det og ta det som det kommer. Det er noen som forstår, det er noen som vil lytte og se på deg som en sterk person som snakker om det. Begynn med det du vet er trygt, snakk med din beste venn, en psykolog eller en av dine foreldre. Det viktigste er at du snakker med noen som ikke vil dømme deg, noen som vil lytte selv om de ikke helt skjønner deg der og da.

Ikke bær på vonde eller vanskelige følelser alene, de er lettere å takle sammen med noen.

Jeg vet hvor viktig det er å sette ord på følelser, snakke om problemer og åpne seg opp. Det har gjort min hverdag så mye bedre, jeg er ikke lenger redd for å si høyt hva som plager meg når det plager meg. Jeg er ikke lenger redd for å ikke bli forstått. Og hvis noen hadde gjort narr av meg for at jeg prøver å snakke om mitt, så kunne jeg ikke gitt mer f%&& i det. Det gjør meg godt å kunne snakke om og det er nettopp derfor gjør jeg det. Det finnes noen som har en hjelpende hånd for nettopp deg også, ha troen på det.Jeg mener ikke at man må gjøre som meg og snakke om det ut i offentligheten, det er bare en ting jeg har valgt å gjøre. Kanskje jeg når ut til en eller annen med mitt budskap, kanskje det finnes en person som føler at dette er hjelpsomt og som gjennom det jeg skriver får styrke til å snakke med noen. Jeg har fått noen meldinger og snakket med et par stykker som har åpnet seg til meg etter og ha lest tidligere innlegg jeg har skrevet om temaet og det er hyggelig at noen gjør det.

Det aller viktigste for meg å få frem her er at det er VIKTIG å snakke med noen, det er ikke sunt å holde alt for seg selv. Det blir bedre om man har noen å dele tankene sine med og det blir lettere å sette ord på de vanskelige følelsene. Og ikke minst, det kan lette på hverdagen din og den kommende julen, tenk på det ❤

gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg