Ikke lett, men her er 10 ting som irriterer meg ved Rune

I går da jeg skrev innlegget om steinen fikk jeg en utfordring av Rune, Ikke den vanskeligste utfordringen, men jeg må virkelig tenke meg om når jeg skal skrive dette. Nå er klokka 09.10, hvor lang tid tar dette meg tro. Han er nemlig en veldig enkel person å ha med å gjøre, men han som alle oss andre har jo sider som kan være litt irriterende, men 10 stk, hmmmm. Da må jeg være brutalt ærlig å gå i sømmene på han. Well, let’s go!

  • Hvis han for eksempel har lagt til seg en vane med å gjøre en ting på en spesiell måte, så er det feil at jeg gjør det på min måte. Feks: Han regulerer ac i bilen med gradene, jeg skrur bare ned vifta om den blåser for mye, tenker ikke over det, men får alltid høre at det er feil!
  • Et enkelt spørsmål som krever et ja eller nei eller en enkel setnings svar MÅ han besvare med laaaaaang avhandling….hver gang. Feks: Er det meldt fint vær i morgen? Da forteller han været for en uke, med vindstyrke, mm med regn, hvite eller mørke skyer osv. Klokkeslett til klokkeslett.
  • Han lager ofte avtaler uten å nevne det for meg. Feks: Han gjør avtalen, tenker at han skal si det til meg, men gjør det ikke selv om han mener at han har gjort det. Vi syns begge det er kjekt å vite om den andre skal eller ikke skal være hjemme på kveldene.
  • Hvis han skal rydde kjøkkenet etter middag Feks: Jeg tar det etterpå, etterpå kan vare helt til like før vi skal legge oss. Det irriterende ved det hele er at han blir helt oppgitt hvis jeg begynner på det når han har sagt at han skal. Liker ikke uryddige kjøkken i timesvis etter middag.
  • Han fiser for mye! “Viktig å slippe lufta ut slik at jeg ikke blir plaget med kolikk”, sier han.

  • Til tider er han veldig kverulerende på ting han strengt tatt ikke hadde behøvd å være det på. Feks: Her om dagen når blomsterkassa mi skulle ferdigstilles så la vi barkduk innvendig. Så sier han, “det lureste hadde kanskje vært å hatt tyvek der i stedet.” Så sier jeg, “jammen, vi kan bare legge det på utsiden av barkduken.” Da var utsiden feil å si, for da måtte vi fjerne barkduken, legge på tyvek..så barkduken. DA lå den på utsiden! Det riktige for meg da å si hadde vært utenpå! Irriterende altså! Han skjønte GODT hva jeg mente hvis han hadde lagt go’vilja til.
  • Han klikker i vinkel hvis han ikke får til en ting han holder på med: Feks: Ikea flatpakker, da kommer det ord jeg ikke trodde fantes ut og de kommer ut HØYT! På enkelte ting er tålmodigheten lik null.
  • Hvis vi skal ut på shopping og skal innom 5 butikker, så skal det planlegges reiserute. Greit nok det, men hvis det slår sprekker som Feks: Når vi har vært innom 2 butikker og jeg kanskje finner ut at når vi først er ute på vift, så kan vi like gjerne stikke innom apoteket for eksempel, det er krise og det skjer ikke. Det står nemlig ikke på reiseruta.
  • Actionfilmer er på det høyeste nivået stort sett hver kveld her, det durer i alle vegger. Hvis jeg ber han om å skru ned så forklarer han at det er action og innimellom er det skyting og helikoptere osv. Han kan ikke noe for at de tingene bråker.. Hallo, volumknappen???
  • Det er vanskelig å konfrontere han med noe, han misliker det sterkt og tar det ofte personlig når det ikke er ment som klaging på han.

Jeg kjenner at det er vanskelig å skrive dette om han, fordi mens jeg skriver så sitter jeg her å ser på at han bærer stein på stein i regnværet. Samvittigheten min gnager i meg bare ved å skrive dette for jeg er så utrolig stolt av han. Alt dette jeg har skrevet vet han heldigvis om og han vet også at jeg elsker han selv om vi ikke ser helt likt på alt her i verden ❤

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

8 kommentarer
    1. Han er jo veldig handsome og kjekk da!! Dere kler hverandre tydeligvis, ihvertfall fra utsiden 😜 Å skru ned lyden når en ser på slike filmer ødelegger innlevelsen og effekten. Slikt kan man ikke gjøre 😜😂

    2. På vegne av Rune og meg selv, spør jeg hvordan det er mulig ikke å ‘klikke i vinkel’ når man ikke får til noe en holder på med? – Eller for å si det slik det er for oss som har skjønt det: Når tingen er noe fucking forbanna drit!! (haha) 😀

      1. Ja det er jeg enig i, dette er heldigvis ting han er klar over. Og helt ærlig så er det mye av det man kan unngå ved å feks ikke spørre e.l. Ha en nydelig dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg