Illusjonen av en tanke

Jeg har jo alltid vært en skeptiker når det kommer til overtro og unaturlige ting, men enkelte opplevelser jeg har hatt har fått meg til å tvile. Jeg skulle nesten ønske at jeg visste, og ikke var usikker. Må skrive nesten, for jeg syns på en måte at det er greit å være sånn midt i mellom.Jeg er litt overtroisk, jeg tror det finnes noe mellom himmel og jord, men jeg vet ikke hva. Og jeg er usikker på om noen faktisk KAN snakke med eller se det som ikke finnes lenger. Samtidig så har jeg også opplevd å bli fortalt ganske nøyaktige ting som skulle skje som faktisk har skjedd.

 

Jeg tenker liksom at hvis jeg feks hadde hatt besøk av en klarsynt, så hadde jeg jo bedt om besøket av en grunn og det hadde vært veldig rart om ikke det hadde blitt funnet noe her. Den klarsynte vet jo veldig godt at den kommer på en besøk fordi noen føler at det er noe der. Så på det området er jeg usikker. Og kanskje samtidig litt redd for å høre noe jeg ikke ville hørt. Men jeg hadde hatt troen om noen tilfeldig hadde vært her og sagt noe helt ut av det blå ang noe, da hadde jeg besvimt litt.

 

Overtroiske myter: Gifter du deg når det snør blir du rik. 7 års ulykke hvis du knuser et speil. Det betyr ulykke og gå under en stige. Kaste salt over skulderen. Svart katt over veien betyr ulykke. Banke i bordet 3 ganger. Fredag den 13 er ulykkesdag. Lista er lang…

 

Det er så utrolig mange ganger Rune og jeg har sammen opplevd ting. Vi har sett på tv og plutselig har begge to hørt at det har blitt tatt i en dør. Vi har vært på kjøkkenet og begge har snudd seg samtidig fordi vi følte at noen kom. Det er slike ting som det som gjøre at skeptikeren i meg tviler også. Da er jeg ikke alene om det å merke slike ting. Jeg syns hele greia med overtro og opplevelser er fascinerende.

 

Jeg tror jo egentlig fortsatt på illusjonen av en tanke, men jeg tror faktisk noe kan være mer enn det. Endel ting som skjer i livet har en mening, og noen ganger så slår ikke forvarsler feil. Jeg vet at det meste er tilfeldig, men alt kan vel ikke være det. Hva tror du? Har du opplevd noe rart og tror du på dette? Vi har alle forskjellige meninger om dette er illusjoner, sterk tro eller tilfeldigheter. Men at det fascinerer og interesserer meg er helt klart.

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg