Jeg ble bare litt lei meg et øyeblikk

Plutselig satt jeg her, helt tom for ord, helt tom for motivasjon og helt tom for energi til å skrive. For jeg kjente at motivasjonen min her på sosiale medier falt drastisk og jeg måtte samle meg og finne frem alt det positive og skyve unna det negative. Men det er ikke alltid like lett, for nå får jeg ikke lov å dele tekst på bilder jeg legger ut på Instagram heller. Venner som har delt innlegg fra bloggen min får opp varsler om at de har delt innhold som står i strid mot reglene. Jeg må sitte daglig å si meg uenig i avgjørelsen til FB (spambokser som popper opp). Dette ødelegger jo litt for bloggen min i fremtiden for pga dette så kan det være en del som ikke har lyst til å klikke på lenken min.

 

Hvis jeg ikke har troen på meg selv, vil jeg alltid finne en måte å IKKE vinne på! Motivasjon er det som får meg i gang, vaner er det som får meg til å fortsette og jeg er et vanemenneske.

 

Det er snart tre uker siden blokkering skjedde, jeg har ikke fått svar på noe og jeg har ikke peiling på hvor lenge det skal være slik. Hvis det er for alltid så må jeg bytte blogg navn og da forsvinner vel ALT av innlegg fra WP også. DA må jeg virkelig ta et oppgjør med meg selv for å beholde gleden og motivasjon oppe, da må jeg huske på hvorfor jeg egentlig blogger. Sorger på forskudd skal jeg ikke ta og jeg må heller fortsette å tenke som jeg har tenkt de siste 2 dagene. Jeg liker å skrive, dele, lese, kommentere og det er det som er viktigst å fokusere på. Jeg ble bare litt lei meg et øyeblikk og trengte en liten pause.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

10 kommentarer
    1. Heia.. Jeg skjønner veldig din frustrasjon overfor giganten Facebook.

      Det som er litt greit å vite er at det er ikke et menneske som har blokkert deg, det er ingen hos Facebook som vil deg noe vondt.

      Det som også er litt greit å vite er at Facebook er verdens største nettsted med snart 4 milliarder brukere, i Norge 3,5 millioner. Da sier det seg selv at en blokkering er styrt av algoritmer og data. Det kan være så enkelt eller vanskelig at vi i vannvare har trykket likes eller delt en side med farlige konspirajonsteorier og fake news. Facebook har vært veldig obs på dette under pandemien.

      Eller det kan så klart være noe som ingen vet, rett og slett en “kortslutning” i systemet.

      Vi kan så klart sende inn en klage på Facebooks hjelpesenter side. Ikke vet jeg hvor mange klager de får .. mistenker at det er mange, både berettiget og uberettiget. De fleste går i søppelkurven, kanskje.

      Det som ikke går i søppelkurven er et håndskrevet brev med frimerke. I disse cyperspace tider vil et brev med frimerke være en sensasjon på kontoret til Facebook i Oslo.

      Så min anbefaling til deg er å sende et håndskrevet brev til:
      Facebook Norway AS
      Dronning Eufemias gate 8
      0191 Oslo

      Jeg skal ikke si hva du skal skrive. Men jeg tenker det har ingen hensikt å være rasende sint, men enkelt forklare din situasjon, og at du har full forståelse for at selv hos Facebook kan det skje en feil.

      Ha en fin Søndag videre 😉

      1. Hei
        Jeg vet at facebook styres av robotmoderatorer så jeg tror ikke det er et menneske som har blokkert meg. Men jeg vil jo tro at det rett og slett er en feil, for hos meg finnes ikke noe som egentlig skal være imot noe. Men ikke vet jeg, jeg har fått noen teorier rundt om kring på hva grunnen kan være, men uansett grunn så er det skikkelig kjipt å oppleve.

        Ja ikke sant, det kan jo også hende at man kan ha trykt likes på noe. Uff så mye vi må passe på inne på facebook, det er jo helt sykt. Kanskje et brev ja hadde vært tingen. Takker for anbefaling og takk for forståelse på min frustrasjon. Det skal nok mer til enn en blokkering på FB for at jeg skal bli rasende sint, så en enkelt forklaring er heller min ting hehe 😊

        Ha en fin søndag du også 😊

    2. Det er veldig veldig rart at dette har skjedd. Jeg skjønner det IKKE!! OG jeg håper at noen svarer deg i det minste, så du får en “forklaring”. Men det kan jo ikke være noe reelt egentlig, bare en feil. Men det ødelegger mye. Det med at man poster på flere grupper, som jeg så noen trodde kunne være årsaken, skjønner jeg ikke i alle flal. For alle gjør jo det, så hvis det oppleves som SPAM av systemet, fra deg, så skulle jo alle vært blokkert. Håper det løser seg Lene <3

      1. Syns hele greia er veldig rart og jeg håper virkelig at det løser seg snart 🙏 Det er ikke noe alright å ha en side til bloggen med mange følgere som aldri får en link, det er det verste ang FB.

        Ja vi poster jobb flere grupper alle sammen hver dag, så utrolig merkelig (håper jo ikke flere blir blokkert) 🤞

        Tenk hvis det er for alltid og jeg må lage ny blogg, det blir vanskelig å ta det steget og følelsen av all jobb man har lagt bak seg av (snart 1600) innlegg!

        Uff ♥️♥️

        1. Du kan jo bare blogge videre på denne, uten Facebook. Du ligger jo høyt på listene likevel, så det er mange som leser hos deg uansett. Uten Facebook 🙂

          1. Ja jeg kan jo det og jeg setter så pris på at jeg i det hele tatt er på lista uten den. 😊 Det skal ihvertfall mye til for at jeg skal begynne på nytt selv om at jeg vet det er endel som savner den linken på siden min (det er forresten også hyggelig). ❤

    3. Fryktelig leit du skal oppleve dette, Lene. Las svaret over, håper du prøver det. Skjønner dette er frustrerende. Ønsker du får hjelp snart og absolutt ikke må starte på nytt. Klem <3

      1. Ja håper virkelig det jeg også, men det er som det er. Jeg gjør mitt beste, heldigvis har jeg MANGE fine lesere her inne på plattformen som holder meg gående ❤❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg