Jeg ble overrasket….

Jeg har alltid vært ganske kresen når det kommer til mat, men de siste årene så har jeg ihvertfall turt å smake på nye ting. For jeg kan ikke si at jeg ikke liker før jeg har smakt. Søstra mi elsker lutefisk og de har det ofte i jula, og hun bare, du måå smake på det. Så jeg sa “be oss på middag en dag da så skal jeg smake”. Hun hadde datoen klar og vi ble bedt. Hjelp, jeg må si jeg gruet meg litt, for jeg har smakt på det en gang før.Sist jeg smakte på det var fisken gjennomsiktig og så ut som en dårlig farget geleklump. Men det var da, dette er nå. Og i går var altså lutefisk datoen her og vi dro til dem, fiskelukta slo mot oss når vi kom i døra. Det er jo ganske normalt når det er fisk på menyen, men lukta minnet meg om fjæra i Tromsø. Det skal sies at jeg er ikke akkurat KJEMPEGLAD i hvit fisk, men jeg visste at de hadde ei pølse på lur hvis det ble krise. Men jeg glemte pølsa og hadde et åpent sinn til denne retten.Jeg ble overrasket og det var skikkelig godt, og jeg rørte ikke pølsa engang. Og det var utrolig koselig å kunne si at maten var kjempegod. Som tilbehør var det mandelpoteter, ertestuing, sennep og bacon. Rune har også vært skeptisk og ikke interessert i lutefisk, men han spiste 2 store porsjoner. Well done Tove og Geir.Så da er vi bedt på en ny aften neste år, og lager dette til en tradisjon. Elsker når nye tradisjoner oppstår, og spesielt slike kvelder som dette. For det var en kjempetrivelig kveld, og vi hadde det så koselig. Til dessert så fikk vi den beste ostekaken jeg har smakt på veldig lenge, hun hadde laget den på en bunn av en blanding med pepperkaker, brune pinner og litt havreflarn. Knallgodt og presentasjonen var jo bare vel gjennomtenkt, kjempefint.En fin start på helgen, og snilleste mamma kom å hentet oss så vi kunne nyte litt vin også. Vin er godt inntil alt fikk jeg lære i går.. ALT!!

Ha en fin lørdag kjære lesere 😘
distant-stroke-font
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg