Jeg dømmer ikke andre… men hva med meg?

«Varme sommerdager, sandstrender, varmt i vannet, masse folk, is, solkrem, frukt, lunsj og kjølebag med iskald drikke. Dette er definisjonen på en strand dag, en dag med venner og/eller familie.. Dette er noe jeg ikke lenger opplever, fordi jeg bryr meg om hva andre tenker om meg!! Idioti.. det vet jeg, men…»

Jeg er en av de som faktisk LEVER for ordene, vær deg selv, gjør som DU vil og ikke bry deg om hva andre tenker om deg. Og det er ord jeg står inne for, og mener! Det er bare et problem med det hele. Jeg klarer ikke helt å leve opp til det selv i alle tilfeller, noe som får meg til å føle meg dobbeltmoralsk.

Jeg bryr meg om hvordan andre ser på meg, hvordan jeg tar meg ut blant folk på stranden, og jeg liker ikke å gå dit, jeg vil ikke føle meg sett på, og jeg føler meg ikke vel. Og ja, det bryr meg, så da holder jeg meg unna. Jeg eier ingen bikini og jeg tror ikke jeg noen gang kommer til å eie en. Ikke vil jeg være på stranden med klær på heller, det er nesten verre. Og jeg syns det er forferdelig at det er slik. Jeg må jo skjerpe meg og leve opp til mine egne ord! Men, det er lettere sagt enn gjort gitt…

Jeg har aldri vært den som dømmer andre, heller aldri sett ned på noen UANSETT hva det måtte være (møkka oppførsel er en annen ting). Jeg syns alle mennesker har noe fint i seg, og jeg blir så glad av å se når folk er seg selv uansett hvor de er eller hva de gjør. Det er en ting jeg beundrer 😍

Så hvorfor tenker jeg slik om meg selv, for egentlig så er det ofte slik at «på seg selv kjenner man andre» men ikke i dette tilfelle. For jeg tenker ikke slik om andre, så jeg syns det er kjipt at jeg skal bry meg om hva andre tenker om meg på stranda, for alt jeg vet er det ingen som ser min vei engang. Men så lenge jeg selv ikke føler meg vel, så tror jeg vel alle andre ser at jeg ikke gjør det også. Dette er ikke greit, og jeg trenger å ta en liten tur inni den delen av hjernen som oppfører seg idiotisk for tiden, en alvorsprat må til!Fortsett å være dere selv og DET mener jeg, jeg er meg selv jeg også, bare ikke på stranden ❤

-Lene- 🌷

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg