Jeg fikk nesten lyst å bry meg, ta tak i han og si hør her!

En mandag for en stund tilbake var jeg på en butikk klokka 08.30 for å gjøre unna ukens handel. I køen bak meg sto det en relativt ung mann med 18 øl i armene, han var tydelig påvirket av alkohol og samtidig var han veldig flau over det virket det som. Da jeg var ferdig var det hans tur og det første han ba damen bak kassen om var 2 poser. Så fort ølene var scannet en etter en sixpack puttet han de ned i posen samtidig som han så seg rundt. Han syns tydeligvis at dette var flaut. Så mistet han kortet på gulvet, og slet med å bøye seg ned for å få det opp, så jeg følte at jeg måtte hjelpe han. Så ble kortet hans avvist.

Dette var nok en mann i 35-40 års alderen, en pen mann som var kledd pent. Ikke at det har noe å si, men det så ut som neste destinasjon for han var et kontor. Jeg fikk så vondt av han og kunne nesten føle hva som skjedde i hodet hans der og da. Han ble tydelig preget av alt og ba kassadamen å slå inn 2 og ikke 3 sixpack. Heldigvis for han så gikk det bra med 2, men det verste av alt var at jeg kunne se tårene i øynene hans. Jeg fikk nesten lyst å bry meg, ta tak i han og si hør her! “Det du føler pr.idag vil bli bedre bare du selv vil”. For helt tydelig så hadde han det ikke bra.

Gode venner er engler som løfter oss opp igjen når våre vinger har glemt hvordan det er å fly.

Men det er ikke min sak å gjøre det selv om at jeg hadde lyst. Og siden da har jeg ikke helt klart å få han ut av tankene, hvorfor følte han at han måtte drikke så mye. Er han en alkoholiker, skulle han drikke seg til mot for noe, var han nyskilt eller hadde han mistet noen og dette var kun et engangstilfelle. Hadde han barn hjemme? Mange tanker om hvorfor surrer gjennom hodet mitt, kunne det hatt en mening hvis jeg hadde sagt noe. Kanskje han trengte noen å snakke med, men at han var helt alene. Men jeg ønsker å tro at han har mange rundt seg som bryr seg hvis han trenger det. For alt jeg vet så har han det egentlig bra, men hadde bare vært på fest eller noe 🤞. Men jeg har kommet frem til den konklusjonen at man kan ikke redde alle, man kan ikke fikse alle menneskers problemer. Og man kan ikke bry seg med alt og alle. Så jeg får bare håpe at dette var et engangstilfelle og at han nå har det bra. 🤞
honey-script-font
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg