Jeg hadde det supert i pandemiens makt!

Hvor mye har egentlig denne pandemien ødelagt for meg, det er en ting jeg har tenkt mye på i dag. Før dette spetakkelet satte i gang følte jeg meg på en helt grei plass i livet, jeg gjorde det jeg skulle når jeg skulle det. Likevel så hang denne angsten litt over meg hver dag, ikke ille, men den var der. Så kom pandemien og Norge stengte ned! Livet med sosial angst fikk en pause og jeg skal innrømme at det på en måte var litt godt der og da. 

 

Siden den gang til nå så har vi holdt oss mye hjemme, vi for vår del kanskje mer enn gjennomsnittet, men det vet jo ikke jeg. Det er bare slik det ble fordi jeg var veldig redd for dette, jeg var redd for mine nærmeste og jeg ville overhodet ikke ha dette. Nå begynner ting å åpne opp og jeg vil vel tro at om 14 ish dager så fjerner de meteren og munnbindet også. Hverdagen blir mer og mer som den engang var og det i seg selv er KJEMPEBRA!  

 

Jeg skal så absolutt gjøre mitt beste for at dette ikke skal ha satt dype spor, i så fall får jeg finne frem litt fyllmasse og dekke sporene så godt jeg bare kan! Jeg skal få det til, det kan bare ta litt tid!

 

Men, nå begynner jobben for min del, å tilvenne seg en hverdag hvor man igjen skal begynne å sosialisere seg. Hvor man rett og slett bare tar en test om man er forkjøla og kan bli med likevel på ting som skjer hvis det passer seg sånn. Det har jo ikke akkurat hjulpet på å ha 2 år hjemme og faktisk ikke fått lov til å være mange på en plass. Plutselig er det lov igjen og plutselig skal man kunne være overalt uten å måtte tenke så mye. Jeg tror ihvertfall det vil bli slik fremover nå og at vår og sommer blir tilnærmet helt normal. 

 

Jeg vet at det vil gi utfordringer for meg, jeg kjenner det på meg allerede og jeg vet at det kommer situasjoner igjen der jeg vil komme til å si nei. Noe jeg så klart har all rett til, men ikke lyst til. Med tanke på dette problemet så kan jeg si at jeg har faktisk hatt det supert i pandemiens makt. I morgen skal jeg på lunsj med venninner, ut å spise på første gang siden julen 2020 og akkurat det gleder jeg meg skikkelig til. Men, jeg er spent på tiden fremover og hvordan alt dette vil føles nå alt blir normalt.

Hvordan har DU hatt det egentlig i denne pandemien?

 luxurious-script-font

Følg meg gjerne på Instagram HER og på min facebook side HER

 

21 kommentarer
    1. Hmmm – jeg har vel ikke sosial angst, men jeg er ikke en veldig sosial type! Jeg trives godt i eget selskap – eller sammen med få, gode venner! Jeg har egentlig hatt det greit i pandemien- hvis en ser bort i fra angsten for å bli syk og angsten for å smitte andre! Nå har jeg ikke vært syk foreløpig………. men nå kjenner jeg at jeg får litt hetta når alt skal være åpent igjen – vi skal fyke rundt – bli oppringt om vi har vært i nærheten av noen smitta – teste oss – og fyke videre….! Er ikke no for meg det der….. uff altså! God klem <3

      1. Ja, det er viktig å trives i eget selskap. Skjønner godt at du får litt hetta, det vet jeg at jeg hadde fått også hvis ikke jeg hadde hatt dette så sånn sett er jeg VELDIG glad for at jeg har det. Men føler skikkelig med deg på det der, det er en vond følelse, det er sikkert og visst🙈 Stor klem tilbake❤

    2. Personlig har jeg ikke merka så stor forskjell – for jeg har bestandig vært ekstremt lite sosial, og “skyr” folk.. Har slitt mye med sosial angst tidligere..men har kommet meg bra mye det, selv om jeg nok av og til er i grenselandet enda..men jeg er bare rett og slett ikke der at jeg gidder å menge meg med for mange.
      Skjønner uansett at du gleder deg til den venninnelunsjen.. Sånt er kooos ❤️

      1. Jeg trives godt sammen med folk og liker å være sosial, spesielt når jeg ønsker det ♥️

        Bra du har kommet deg godt ang dette, det er vondt å ha det sånn. Og jeg selv kan ikke sammenligne dette med før og nå, så har det veldig mye bedre selv 😍

        Jaaaa gleder meg sååå ♥️♥️♥️

    3. Jeg er nok av de få som har hatt det helt fint under pandemien. Har alltid trivdes godt i mitt eget selskap, og være for meg selv. Ikke har jeg så mange venner heller, og de få jeg har har jeg kunne ha kontakt med uten å være bekymret for smitte. Har jeg savnet noe? Det ville være løgn å si nei, for jeg har selvsagt savnet å gå i teater, ut å spise og på konsert. Det har allikevel ikke gjort meg deppa 😉

      1. Det er veldig bra å lese at du har hatt det bra under pandemien, det er viktig å trives i eget selskap 😊

        Nå kommer jo sjangsen for både teater og andre ting frem igjen ♥️

    4. Jeg kjenner meg så inderlig godt igjen i det du skriver. Jeg har vært ekstra forsiktig fordi jeg går på immundempende medisiner og føler på både “smitteangst” og det at sosial omgang er litt krevende. Er ikke vant til så mye mennesker så nært meg. Men vi får ta ett skritt av gangen. Kos deg på lunsj i morgen ♥️

      1. Ja det skjønner jeg godt og det er jammen meg ikke noe godt å ha det sånn. Har egentlig likt den avstanden jeg, kan ikke si jeg savner å ha folk pustende i nakken på meg 😊

        Takk, det blir koselig❤

    5. Håper med hele mitt hjerte at det skal gå seg bra til for deg. At det ikke lager for mange bølger, men det har vært- og er fortsatt en spesiell tid. Jeg skal ikke klage, bor liksom så langt unna alt, så føler jeg ikke kan uttale meg. Har antakelig bare mén av å holde avstand, men går seg nok til når det kan. Varm klem til deg <3

    6. Hmm.. For mitt vedkommende, blir vel det mest nærliggende svaret at det har gått bra forholdene tatt i betraktning.. Det er jo ikke til å fornekte at det har hatt sin pris å ha sitt virke i den hardest rammede bransjen i det hardest rammede området i landet! Men samtidig har jeg hverken mistet hjem eller livsverk, liksom jeg er blant de som faktisk har en jobb å vende tilbake til, så..

      1. Det er jo ikke noe som er bedre enn det, selv om at restaurantbransjen har kjent godt på dette. Så for næringslivet er det kjempebra at ting normaliserer seg😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg